Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.03.2022 12:30 - Благовещение и роднините
Автор: panazea Категория: Тя и той   
Прочетен: 598 Коментари: 0 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
На днешния ден преди 100 години са се годили дядо Ангел и баба Ружа .
Защо наблягам на датата и на роднинската ми връзка с тях?
Защото на Благовещение стават чудеса , които траят цял живот !
Дядо ми Ангел тъкмо се бил върнал от войната. Възторжен и весел 25 годишен младеж , едва оживял в битките за Добрич и Тутракан.  Помогнал му Господ и неговият кон , превел го бодро между шрапнелите.
Ако не беше станало така , днес нямаше да си приказваме с вас.
И така веселото и хубаво момче с други трима приятели направили гостилница и с много труд припечелвали .
И Ангел се замислил да се ожени. 
Негови приятели го посъветвали , че бай Никола има хубави дъщери , а най-голямата Ружа е най-хубава.
Отишъл Ангел на сгляда и веднага бил пленен от две красиви черни очи , с неизразим поглед.  Момата била бяла , стройна и висока, с дълга черна коса.
Такава осанка и такива очи има моята племенничка Силвия , та мога да си представя . Кръвта вода не става.
И така двамата се поревнали и решили да се оженят. По-скоро дядо е решил , а баба е била за. 
Тя по принцип не беше много приказлива и инициативна. В днешните условия не би могла да вирее , защото не е пробивна. Но говорим за други времена , преди 100 години , когато достойствата на жената са били различни.
И така на днешния ден са се годили. После се е родила майка ми Елена , най-голямата и най-умната. Другите след нея я приемаха за безспорен лидер и я следваха.
Баба ми родила 4 деца , отгледала ги е . Обичала е мъжа си и той за нея е бил целия свят. Ангеле , Ружке , Ангеле , Ружке ! Това се чуваше при общението между тях.
Тяхното семейство беше за мен пример за отношения между мъж и жена ! Никакви битки за надмощие , никакви спорове , кой е прав.
Баба ми беше такова добро и незлобливо същество. За никого лоша дума не каза , никого не обиди. 
Тя е расла в богато семейство . Имали са къщи , вила , карета с кочияш , слугини .
Това е времето на чарлстон и модерните момичета с къси поли и цигари.
Баба ми не е била от модерните . Нито е играла чарлстон , като момичетата от Бродуей , нито е носила къси поли.
Тя е била матрона . 
Никога не обвини дядо , че не може да й осигури богат и охолен живот , който е имала е детството. 
Аз не знам сега има ли такъв човек на земята.
Аз водех моите деца при тях и те им се радваха. 
Децата се гордееха , че имат прабаба и прадядо.

Дядо живееше заради нея , за да оцелее тя.  И живяха така 70 години .
Когато баба си отиде , дядо нямаше за какво повече да живее. Не че не се радваше на своите внучки и внук. Гордееше се с техните успехи .
Но броеше дните , които живееше без нея.
Скоро след това си отиде при баба , за да са си заедно във вечността .  



Гласувай:
9



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: panazea
Категория: Технологии
Прочетен: 6902164
Постинги: 3990
Коментари: 11585
Гласове: 56450
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930