Постинг
16.05.2022 19:00 -
Може ли християнинът да бъде обсебен от демони?
Въпреки че Библията не посочва изрично дали християнинът може да бъде обсебен от демон , свързаните библейски истини ясно дават да се разбере, че християните не могат да бъдат обладани от демони. Съществува отчетлива разлика между това да бъдеш обладан от демон и да бъдеш потискан или повлиян от демон. Притежаването на демони включва демон, който има пряк / пълен контрол върху мислите и / или действията на човек ( Матей 17: 14-18 ; Лука 4: 33-35 ; 8: 27-33). Потисничеството или влиянието на демони включва демон или демони, които атакуват духовно човек и / или го насърчават към греховно поведение. Забележете, че във всички пасажи на Новия Завет, които се занимават с духовна война, няма инструкции за изгонване на демон от вярващ ( Ефесяни 6: 10-18 ). На вярващите се казва да се противопоставят на дявола ( Яков 4: 7 ; 1 Петър 5: 8-9 ), а не да го изгонват.
Християните са обитавани от Светия Дух ( Римляни 8: 9-11 ; 1 Коринтяни 3:16 ; 6:19 ). Със сигурност Светият Дух не би позволил на демон да завладее същия човек, в когото живее. Немислимо е Бог да позволи едно от Своите деца, които Той е закупил с кръвта на Христос ( 1 Петър 1: 18-19 ) и е направило ново творение ( 2 Коринтяни 5:17 ), да бъде притежавано и контролирано от демон. Да, като вярващи, ние водим война със Сатана и неговите демони, но не от себе си. Апостол Йоан заявява: „Вие, мили деца, сте от Бога и сте ги победили, защото Този, който е във вас, е по-голям от онзи, който е в света“ ( 1 Йоан 4: 4). Кой е Единственият в нас? Светият Дух. Кой е този на света? Сатана и неговите демони.
Като се имат предвид силните библейски доказателства, че християнинът не може да бъде притежаван от демон, някои библейски учители използват термина „демонизация“, за да означават демон, който има контрол над християнин. Някои твърдят, че докато християнинът не може да бъде обсебен от демон, християнинът може да бъде демонизиран. Обикновено описанието на демонизацията е практически идентично с описанието на притежанието на демони. Така че, резултатът е същия. Промяната на терминологията не променя факта, че демон не може да обитава или да поеме пълен контрол над християнин. Без съмнение демоничното влияние и потисничеството са реалност за християните, но просто не е библейско да се каже, че християнинът може да бъде обладан от демон или демонизиран.
Голяма част от разсъжденията зад концепцията за демонизация са личните преживявания при виждането на някой, който „определено“ е християнин, показващ доказателства, че е контролиран от демон. Изключително важно е обаче да не позволяваме на личния опит да повлияе на нашето тълкуване на Писанието. По-скоро трябва да филтрираме личните си преживявания чрез истината на Писанието ( 2 Тимотей 3: 16-17). Виждайки някой, когото сметнали за християнин, демонстриращ поведение на демонизиране, трябва да ни накара да поставим под съмнение истинността на неговата / нейната вяра. Това не трябва да ни кара да променяме гледната си точка за това дали християнинът може да бъде обсебен от демони. Може би човекът наистина е християнин, но е силно подтиснат от демони и / или страда от тежки психологически проблеми. Но отново, нашият опит трябва да отговаря на теста на Писанието.
Не съм чул Христос да е казвал и дума за демони- значи не би следвало да допускаме че ги има.
цитирайАко харесвате съдържанието на блога може да го подкрепите с тази молитва.
Отче наш, моля да даваш сили, знания и умения на автора на християнския блог lamb, който да представя Бог и неговото слово по най-правилния начин. Не само да служи на своите потребители, но да докосне душите на хората и да създава Христови ученици. В Името на Исус Амин. Матей 18:20 Защото, където двама или трима са събрани в Мое Име, там съм и Аз посред тях.
цитирайОтче наш, моля да даваш сили, знания и умения на автора на християнския блог lamb, който да представя Бог и неговото слово по най-правилния начин. Не само да служи на своите потребители, но да докосне душите на хората и да създава Христови ученици. В Името на Исус Амин. Матей 18:20 Защото, където двама или трима са събрани в Мое Име, там съм и Аз посред тях.