Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.05.2022 23:59 - Ботеви празници
Автор: panazea Категория: Видео   
Прочетен: 1421 Коментари: 9 Гласове:
15

Последна промяна: 04.05.2022 00:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  На връх Околчица се чества денят на Ботев с всенародно поклонение.
Една година поканили последния жив участник четник на празника. Помолили го да излезе на трибуната и да говори. Четникът излезнал напред , свалил капата си и се провикнал :
- Ристооо , стани д" ейба майка му , да видиш какъв свят се е накучил!
Организаторите бързо го прекъснали .
- Хайде , дядо , много се умори , отпочини си .
И го свалили от трибуната. Може на дамите с нежни сърца този епизод да не им се нрави , но това се е случило и не може да се забрави. Може само временно да се потули. 



Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
04.05.2022 00:34
Дядо , ама има зъркели и вижда!
Не е захлупен и келепирзжия ,като по- младите!
цитирай
2. panazea - Здравей , Лео !
04.05.2022 00:54
Мисля , че четникът се е ориентирал много бързо в ситуацията.
Тази случка ми разказа баща ми.
Множе на мнозина да не се понрави , но това е истината.
цитирай
3. zemja - ?!
04.05.2022 00:58
Чела съм, че единственият останал жив четник от Ботевата чета бил Никола Обретенов.
цитирай
4. panazea - От Ботевите четници едни са били спасени от населението ,
04.05.2022 01:10
а другите предадени от циганите.
Имаше много хубава книга за Ботев и четниците.
А за Дагоберт Енглендер , унгарският капитан на кораба Радецки специално трябва да пиша.Разговаряли са с Ботев на френски.
Той е съчувствал на Българите , защото и унгарците са били под Австрийско робство , въпреки , че затова не се говори.
Турците са искали той на кораба да натовари аскер , за да преследват Ботев , но той на тях е отказал. Затова потерята се е забавила.
Когато се връща в Австроунгария е бил съден , че е предоставил кораба на Ботев.
Там е бил защитен от адвоката , че насила четниците са превзели кораба ,
но това не е вярно . Той доброволно е предоставил кораба на Българите.
Негов наследник е идвал в България на Ботевите празници.
А в Записките по Българските въстания на Захари Стоянов има много неточности и не могат да се приемат на 100%.
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, отново, Тони!
04.05.2022 09:11
Писал съм го ,ще го напиша отново! Тук му е мястото!
Капитанът на кораба, при потеглянето си ,поздравява с корабната сирена въстаниците! Във Видин отказва да се върне с войниците, чакащи на пристанището!
Погребан е в алеята на славата в гробището на Виена!
Това случайно открива наша делегация На въпроса ,за какви заслуги е погребан там, се отговаря, че той към Австрия някакви особени заслуги няма! Но името му е свързано с историята на приятелска на Австрия страна, затова е почетен!

А Захари Стоянов е тъмна личност Баба Тонка го е ненавиждала и не е искала този, по нейните думи " циганин" да и стане зет!
Истинското му име е Джендо и на цигански означава Захар!
Прадядо ми, с отвращение, не е искал да говори за него, изобщо!?
С основание, унищожил му е записките за въстанията, които е поискал с уверение ,че ще бъдат ползвани! Добре не ги е ползвал, защо не ги е върнал? Били са в един екземпляр!

Над него тегне съмнението-З.С., че е предал Бенковски!?
Много неубедително е спасението му? Той не можел да плува, как така се е спасил с плуване в течението на буйната река? Само той И съденето му е фалшиво!
Както и да е, оставил е поне "Записки" Това ,донякъде изкупува прегрешенията му Друг е въпросът, доколко са истински? Братът на прадядо ми/ прадядо ми- също/ е бил участник в Старозагорското въстание! Реално , той ги е спасил, когато ги обграждат извън Стара Загора Представил се за френски инженер, оглеждащ района за ж.п. трасе Учил в Париж, говори перфектно френски. Останалите- негови работници!Турците повярвали и ги пуснали! Предупредили ги да внимават, има разбойници наоколо!
Нито думичка в "записките "за това ? Оттам може да се съди ,доколко са достоверни? Най-вече ,убийството на Бенковски!

Хубав ден!
цитирай
6. panazea - Така е , Лео ! Захари Стоянов пише , че Борован спи , но не е вярно . Моят прадядо още 16 годишен тръгва с войводата.
04.05.2022 10:09
Така са викали на Ботйовъ.
Моят прадядо Цено бил будно момче . Ето и семейната хроника от онова време .
Когато Ботев минал през село Борован , моят прадядо бил още младеж 16 годишен и тръгнал с Воеводата като на сватба. Изминали пътя и стигнали Милин камък . От тук започвам дословно описание , както съм го чула :
„Когато стигнахме Милин камък , цъфнаха маковете / алюзия за многобройната турска потеря с червени фесове /. Тогава Воеводата ми рече :
- Момче , виждаш какво става ! Тука ще се мре ! Бягай дорде има възможност !”
И моят прадядо побягнал през байрите .
Какво е станало с четниците и самият Ботев знаем от историята . Ботев е бил с ясното съзнание , че отива курбан за Българщината .
Моят прадядо се оженил , имал 5 деца , 18 внуци , 25 правнуци и 37 праправнуци . Всичките му внуци имат зелени очи .Имал е кошари , ниви и бил търговец на овце . Заедно с домочадието си е обработвал земята .
Всеки от избитите ботеви четници можеше да има деца и внуци . Такава огромна загуба е претърпяла България от тяхната загуба . Спомените имам от неговите унуци Цено и Димитър .
цитирай
7. panazea - Другият прадядо Ангел е бил в Комитета на Левски . Не знам дали е участвал във въстанието. Бил е заточеник в Деарбекир.
04.05.2022 10:20
Оттам кюрдите са му помогнали да избяга и той пеш е стигнал до България.
Родом е от Калугерово Пазарджишки вилает , но корените на родът са от Търново.
В родовата памет се пази спомена как са бягали от Търново през Балкана и накрая се установяват в Калугерово. И той има голяма рода.
Трябва да напише всеки за своите прадядовци в блога и да се съберат свидетелства , а не да ни вменяват чужди измекяри , че сме робска рая и за нищо не ставаме. Аз записвам за своите внуци. Защото за всеки от моите прадядовци заслужава да бъде писано.
Хубав ден !
цитирай
8. leonleonovpom2 - Пиши, Тони!
04.05.2022 21:34
Това е единственият начин споменът да се съхрани!
Въпреки завистта и злобата в такива случаи
Спомените на прадядо ми са унищожени от З.С.?
Поискал ти от прадядо ми, но нито ги използвал, нито ги върнал?
Прадядо ми си ги поискал, в НС, но той му казал ,че няма да влезе в историята ?Прадядо ми бил кибритлия и му ударил шамар с думите, че той ще влезе, но бит!
Не искал да говори повече на тази тема Единственото ,което казвал, е, че е учил в Русия Там е избягал, след като с две ръце е удушил един турчин- душманин на целия Сливенски край, от когото всички треперели Убивал, изнасилвал, изнудвал, какво ли не Но си намерил майстора ,като опрял до прадядо ми По обратния път,кой може да е свършил това, турците заподозрели него, оня също бил много силен физически! Предупредили го и той успял да избяга Върнал се с опълчението.. .....
Един ден дядото на жена ми ме попита, как се казва дядо ми? Той, дядото на жена ми, беше от поморийските гърци, изселили се от Поморие след Пожара Прадядо ми пристигнал в Поморие с по- голямата част от рода си на следващата година, по призива на правителството, Анхиало да бъде заселено с Българи
Казах му, че няма как да познава дядо ми Но той настояваше Е ,казах му, има пълно покритие между моите и ниговите имена Да, не го познаваше Но попита за прадядо ми Е, възразих, не познава дядо ми, как ще знае прадядо ми? Но в типичния си стил настояваше Казах му имената
Той направо подскочи :
- Кой, аз ли не познавам прадядо ти? Той пръв внесе трактор за риголване/ за засаждане на лозя, първата вършачка! Да, детски спомен имам от нея, а и открих снимка на баща ми и четиримата му братя в края на 50- те години ,пред нея-в Музея!
Дядо Киряк, така се казваш, е беше известен лозар !А прадядо ми е имал много лозя! Този трактор е бил като локомотив, на релси! Та ,дядо Киряк казваше ,че сутрин ,като отивали на лозята, зад Баира се чувало бумтенето на трактора и се виждал пушека от него!

Хубава вечер!

Дядото на жена ми, беше колоритна личност
цитирай
9. panazea - Здравей , Лео ! Нашите деди и прадеди са гордост за нас!
04.05.2022 22:11
За който и да напишеш , ще влезе в Историята , защото историята я пишем сега .
Можем да нашишем всичко ,което знаем .
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: panazea
Категория: Технологии
Прочетен: 6838827
Постинги: 3990
Коментари: 11585
Гласове: 56401
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031