Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.01.2022 16:03 - Григор Пърличев Автобиография
Автор: panazea Категория: Видео   
Прочетен: 560 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Още от 1861 почнахме с Якима Сапунджиева народний подвиг , но го почнахме глухо . Времето още не беше сгодно. Гърцизмът в Охрид от векове беше се вкоренил и досега все расъл и расъл . Българин българина наричаше „шоп”. Българската азбука само на трима беше известна и се наричаше сръбска. Учени мъже уверяваха , че българите немат писмен език. Обвинителите на Миладиновци,тогава скоро наградени с ордени,беха в най-високата степен на славата си и на влиянието си.

            В дукяна на Ангела Групчев ,който служеше как читалище, се научих на българско чтение и язик. Си помагахме взаимно: он ни изясняваше българските непонятни нам думи , а ние нему – европейските. Прочетохме българската история и разказвахме в училището и по къщи ,дето требаше,най-потрясающите й страници и мъченическата смърт на Миладинови. Често разправяхме на учениците и на родителите им , но не всем, колко е труден елинский и колко по-сладко и по-лесно е да се учат на майчин си язик. Много псалми , преведени на македонско наречие,се четяха по църквите и вдъхваха свещен ужас на християните. Когато четецът не ми се аресваше , сам ставах четец. Силно се Богу молехме: но същевременно и работехме. Орахме ден и нощ да си подготвим почва за сеене.
https://panazea.blog.bg/technology/2009/11/16/grigor-pyrlichev-avtobiografiia.437404 



Гласувай:
3



1. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
11.01.2022 18:36
Родът на дядо ми е от тези земи и фамилията му е -Шопов! Но шоп ,той го считаше за прякор
Веднъж спореха/ приятелски / със съсед И дядо ми му каза да внимава, защото знае ли той , какъв е? Съседът учудено попита - Какъв е?
-Аз съм шоп- беше отговорът!
Съседът, уж учудено, попита- Какво означава това?
- Инат и неотстъпчив Българин съм!-беше отговорът!
Сещаше се за фомилията си ,само в такива случаи!
В едно предишно писание, по тази тема, ми се обади внукът на министъра Михаил Такев, героят от Сръбско- Българската война! Казах му, че спомените ми за Пещера са предимно детски, но му посочих фамилии на роднини, които помня-Шопови, Мулетарови,Андонови, Чешмеджиеви...
Човекът потвърди ,че не си измислям, знае тези фамилии!

Поздравления за материала,който даваш!
Да видят ренегатите, как са се борили старите Българи за Българщината!
Която те сега, с леко сърце предават в името на споко-о-о-йствието си!?
Дали ще са спокойни?

Хубава вечер!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: panazea
Категория: Технологии
Прочетен: 6898132
Постинги: 3990
Коментари: 11585
Гласове: 56449
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930