Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.01.2023 18:00 - Koj Soshi Bajrakot
Автор: panazea Категория: Технологии   
Прочетен: 2043 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  До къде стигнахме ! Българи и Българи да си пишем на английски , за да се разберем ! Браво на автора на канала ! Владимирово, Малешевско (Пенушлиски, К. Малеш и Пијанец.
3. Малешевски фолклор. Скопје: МАНУ, 1980, № 179 - "Раjна Поп-Гьоргьова")
Айде, я излезте девет душ" комити, турски полковници!
Айде, найдете ми Райна Попгьоргьова, Райна комитката.
Нито я колете, нито я бесете, кон мен я доведете.
яз ке я питам: - Кой соши барьяко,
кой му тури знако - "Смрт или слобода!"
Айде, провикна се Райна Попгьоргьова, Райна комитката:
- Шчете ме колете, шчете ме бесете,
яз соших барьяко и му турих знако -
"Смрт или слобода!"
Rayna Popgeorgieva Futekova (Райна Попгеоргиева Футекова), better known as Rayna Knyaginya (Райна Княгиня) (1856-1917) was a Bulgarian teacher and revolutionary born in Panagyurishte who is famous for having sewn the flag of the April Uprising of 1876.
more information about the history of the flag could be found here:
http://www.mak-truth.com/fe_flag.htm „В края на 60-те посетих едно село близо до Кастория и попитах по-възрастни жени дали знаят някои от песните от колекцията на Веркович. Те не знаеха. Всъщност знаеха много малко от старите песни, защото дълго време време се страхуваха, че ако някои съседи ги чуят да пеят такива песни, може да бъдат депортирани на скалист остров в Егейско море. Но все пак успяха да ми прошепнат думите на „Мама ми уплела шарени хорапи“ и ми показаха вътре къща по стъпалата на това „оро". И прошепнаха някои от думите от друга стара песен от времето на революции и войни „Кой уши байрако, и му клажи знако?" Rajna od Panagjurishche". Попитах ги коя е Райна, но те не знаеха и явно не им пукаше, защото знаеха, че е една от тях. Шепнехме си без преводач и джобни речници; разбрах тях и те ме разбираха и знаехме, че сме от един народ." http://www.mak-truth.com/re. https://www.youtube.com/watch?v=sY3AxsgdP4Q    




Гласувай:
3



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: panazea
Категория: Технологии
Прочетен: 6895093
Постинги: 3990
Коментари: 11585
Гласове: 56449
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930