
Прочетен: 4221 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 19.10.2016 17:05

В нашите шевици е закодирано посланието на нашите предци. Когато попитали едно момиче ,откъде е научило везмото , то отговорило : От моята баба , а тя го знае от своята баба. И винаги се шие с червени конци , защото това е цветът на царете.
Какво ни говорят символите , защото никой не се заблуждава , че това е проста украса. Ясно е , че това са писмена , с които предците ни говорят. Защо намираме подобни шевици у мексиканците ? Защо персите имат подобни шевици ?
Какво отличава българските ритми от тези на другите народи и защо чужденците не могат да ги играят , а пък на нас са ни вродени ?
Обяснението на глава VII за Елбетицата
Тачо Танев София 1941 УВОД
БЪЛГАРСКОТО ВЕЗМО И ИЗТОКЪТ
http://tengrianstvo.blogspot.com/2008/10/blog-post.html
китайския знак за император и Българското родже
18. От горния образ на мен ми стана ясно, че съществува някаква органическа връзка между свастиката и елбетицата. Тази връзка особено силно проличава от елбетицата посочена на / об. 11/ ,принадлежащ на прекрасната шопска шевица наричана „коньовете”, за която в предишните глави вече става дума, и безспорно носи един древен далекоизточен облик. Този Български елбетичен образ има, наравно с / об. 1/ ,решително значение за откритието на елбетицата като символ и знак.
В този образ виждаме рогата на роджетата-царе да стоят твърде близко до онзи на китайския знак за император. Но най-важното е, че между четирите царя виждаме на мястото на растителните форми четири птици с качулки, следователно четири от разгледаните в предишните глави Жар-птици (феникси). Тези жар-птици населението нарича още гъски, което напълно се оправдава, тъй като китайските успоредици ни дават както жар-птици, така и гъски на същите места. Жар-птиците се редят една след друга точно така, както виждаме, че се редят патиците в китайската елбетица показана на /об. 12/ . Роджетата-царе на последната показват орастеняване, което достига върха си за същия тип при / об. 13/, където на мястото на роджетата се явяват маргаритки.
Астрономическите начала в музиката
90. Най-отличителният Български сложен ритъм се представлява от всички посочени в точка 87 китайски астрономически ритъми на сиеута, а именно: 2.3.2, 2.2.3 и 3.2.2. Това са трите възможни форми на всеизвестната Българска ръченица. Те се отбелязват музикално с 7/16 Този танц, който така органически е свързан с всичко, що е Българско, говори, че народът, който го е предпочел пред многобройните си други танци, ще да е имал съображения за това. Знаейки религиозния облик притежаван от всеки танц през произходната си мяна, никак не е за чудене, ако един бъдещ ден се докаже действителната връзка между ритъма на ръченицата и древните далекоизточни астрономическо-религиозни идеи, която връзка ние тук само предполагаме.
91. На края на това отклонение в полето на музиката ще кажа, че Българските сложни ритми започвайки от5/8 (2.3 или 3.2) имат 7/16 (2.3.2 и пр.), 8/16 (3.2.3 2.3.3 и 3.3.2), 9/16 (2.2.2.3, 2.2.3.2 и пр.),10/16, 11/16, 12/16 и така нататък, продължават до извънредно сложни и заплетени многобройни ритми. Например г. Чешмеджиев — известен музиколог — е имал възможност да запише в Македония сложни ритми, които прехвърлят 20 и повече удари в един такт.
Елбетица от печат от Мохенджо даро

2. бъди българин
3. geravna
4. zeravna
5. zeravna
6. virginia grotta
7. Виртуална библиотека
8. Къде сте
9. Песен за Нибелунгите
10. Войни на Тангра