Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.02.2011 15:14 - Бизнесът в окови
Автор: panazea Категория: Технологии   
Прочетен: 12529 Коментари: 44 Гласове:
59


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


За никого не е тайна , че от години бизнесът в България не върви . Някой ще каже , че сме неспособни и затова не можем да оцелеем. Аз пък смятам , че от години наред е стегната примка около шията и малкият и средният бизнис загиват. Заедно с хората , престрашили се да вършат дейност , недай си Боже производство. Всички закони са написани така , че да спъват свободната инициатива . Хипотетично , вие сте ентусиазиран да създадете малка фирма . Хипотетично , имате план в главата , взимате заем от любимата ви банка , наемате помещение , наемате персонал , за да се разширява бизнесът ви и ... Започва ходенето на Богородица по мъките. На всяка инстанция ви искат пари , навсякъде някой служител ви вика : Не може . Като платите за всички възможни лицензии , разрешителни , патентен данък , осигуровки , полагаеми данъци , заплати, застраховки  , лихви на банките ,наеми и кво ли не Вие ще осъзнаете , че сте фалирали още преди да сте започнали истинска дейност , преди да си извоювате име и се наложите на пазара .
Така ! Всички закони  са създадени така , че да ви пречат и да направят бизнесът ви невъзможен. Даже и в средновековието на крепостните селяни са оставяли процент от продукцията , за да се възпроизвежда , да има семейство и да разширява дейността . В България обаче дребните и средни предприятия ПРЕЧАТ на монополите и всички разпоредби са срещу тях .
Ако работи едно малко предприятие , то ще създава блага за държавата , ще осигурява прехраната на собственика и неговото семейство , евентуално ще има работни места за тези , които не смеят да започнат свой бизнес . В момента обществото боксува . На хората им е ясно , че по-евтино им е да НЕ правят нищо , по-малък риск и неприятности.
Без да съм специалист , юпи и н,ам кви си , за мен е ясно , че само с освобождаването на дребния бизнес от хилядите ограничения , той ще дръпне напред . В момента той е като човек , опитваш се да плува в бурно море , а на шията са му закачили с въже един камък . И с нетърпение чакат да се удави. И се чудят , защо още шава .
Плоският данък от 10 процента е в интерес на монополите. Кажете ми , не са ли ни стегнали монополите в желязна примка ? А ако има повече предприятия няма ли да има конкуренция , намаление на изкуствено завишените цени и преминаване към един нормален пазар и едно нормално производство ?
Само разгръщането на скритият потенциал на нацията може да направи България просперираща държава !





Гласувай:
59



Следващ постинг
Предишен постинг

1. benra - стегнати са
22.02.2011 15:47
..в примка...в желязна
цитирай
2. panazea - Благодаря , Бени , ти ме разбра !
22.02.2011 15:58
benra написа:
..в примка...в желязна


Исках да напиша подробно и задълбочено , защо няма средна класа в България , но изложението излезна късо и задъхано . Защото повече така НЕ може !
цитирай
3. tit - Ха!
22.02.2011 16:55
Като останат само монополите - кой ли ще може да им плаща?
Глобализация му се викало...не знам!:(
Поздрав!
цитирай
4. bigbrother2 - Напълно вярно!
22.02.2011 17:11
Това правителство съвсем я стегна. И се усеща от всички.
цитирай
5. panazea - Тит , затова затъваме ! Исках да напиша как с промяна на средата може да има добър бизнес !
22.02.2011 17:16
tit написа:
Като останат само монополите - кой ли ще може да им плаща?
Глобализация му се викало...не знам!:(
Поздрав!


Климатът е зловонен . Трябва да започне либерализиране. Защото хиляди хора са в принудително бездействие поради законите и ограничителните мерки .
цитирай
6. zaw12929 - Да, а кой ще свали оковите. . .
22.02.2011 17:21
Да, а кой ще свали оковите...
цитирай
7. pevetsa - Когато взех решение да направя с...
22.02.2011 17:26
Когато взех решение да направя своята фирма ЕТ - "Алекс - 97"през 1997г. казваха че съм луд. Може би бяха прави, но имах няколко стотинки за хляб, и шепа приятели. Но именно те ми дадоха тласък с това което бяха спестили, и макар и да не забогатях от продажбата на хладилници и перални, то все пак можех да си плащам сметките, а и си бях сам на себе си шеф.
Така до 2004г. тогава я закрих, конкуренцията с новите вериги за бяла и черна техника е непосилна за дребните търговци.
А днес истината е че не съм стъпвал в МОЛ, и неизгарям от желание, ще си купя хляб от дюкянчето пред входа.
цитирай
8. kalin8 - Били сме данъчен рай...
22.02.2011 18:09
Може би...Но не и за нас!
Поздрави, Тони!
Б.
цитирай
9. despinida - Чудесно написано...
22.02.2011 18:11
без излишна претенциозност и натоварване с термини...
Средния и малък бизнес - мъртвите деца на демокрацията...остана само уродливия гигант - брата монополист...
Ето тема за размисъл за бъдещи управници...ако остане нещо за управляване от България, де :)))
цитирай
10. panazea - Достигнахме горна мъртва точка , сега трябва да започне движение на махалото в обратна посока !
22.02.2011 18:41
bigbrother2 написа:
Това правителство съвсем я стегна. И се усеща от всички.


Енергията на хората е най-голямата ценност. Всеки сам може да се измъкне от кашата , ако му се даде възможност. т.е. Ако се е хванал за спасителния бряг ,да не се удря по главата с греблото .
цитирай
11. panazea - Правителството трябва да намали тежестта и то го знае. А Дянков е едно природно недоразумение.
22.02.2011 18:43
zaw12929 написа:
Да, а кой ще свали оковите...

цитирай
12. panazea - Сигурна съм , че би могъл да започнеш с успех нещо друго , но трябва да не ти се пречи .
22.02.2011 18:44
pevetsa написа:
Когато взех решение да направя своята фирма ЕТ - "Алекс - 97"през 1997г. казваха че съм луд. Може би бяха прави, но имах няколко стотинки за хляб, и шепа приятели. Но именно те ми дадоха тласък с това което бяха спестили, и макар и да не забогатях от продажбата на хладилници и перални, то все пак можех да си плащам сметките, а и си бях сам на себе си шеф.
Така до 2004г. тогава я закрих, конкуренцията с новите вериги за бяла и черна техника е непосилна за дребните търговци.
А днес истината е че не съм стъпвал в МОЛ, и неизгарям от желание, ще си купя хляб от дюкянчето пред входа.

цитирай
13. panazea - Ние сме данъчен рай за крадците , мошениците и бандитите ! За всеки , който иска да спазва закона е непосилна задача да прави НЕЩО в БГ.
22.02.2011 18:46
kalin8 написа:
Може би...Но не и за нас!
Поздрави, Тони!
Б.

цитирай
14. panazea - Това е точка първа за възраждането на България .
22.02.2011 18:51
despinida написа:
без излишна претенциозност и натоварване с термини...
Средния и малък бизнес - мъртвите деца на демокрацията...остана само уродливия гигант - брата монополист...
Ето тема за размисъл за бъдещи управници...ако остане нещо за управляване от България, де :)))


Ако хората имат предприятие , няма да тежат на хазната , а ще я пълнят. Ще има отчисления за работниците , ще има пенсии. Ами ние сме свързани . Ние сме в една лодка , пробита и лутаща се в бурята . Ако всички не се врегнем , един да изпомпва водата , друг да държи руля , трети да свива платната . Ами ние сме загинали . Смешни ми са тези , които си мислят ,че ще се спасят . Няма такова нещо. Или всички ще удържим кораба , или всички на дъното.
цитирай
15. анонимен - Толкова си права все едно изричаш природен закон.
22.02.2011 19:16
Като платите за всички възможни лицензии , разрешителни , патентен данък , осигуровки , полагаеми данъци , заплати, застраховки , лихви на банките ,наеми и кво ли не Вие ще осъзнаете , че сте фалирали още преди да сте започнали истинска дейност , преди да си извоювате име и се наложите на пазара .
цитирай
16. panazea - Куш , благодаря че си тук ! Утре започва от днес . Как са дяволчетата ?
22.02.2011 19:29
kushel написа:
Като платите за всички възможни лицензии , разрешителни , патентен данък , осигуровки , полагаеми данъци , заплати, застраховки , лихви на банките ,наеми и кво ли не Вие ще осъзнаете , че сте фалирали още преди да сте започнали истинска дейност , преди да си извоювате име и се наложите на пазара .

цитирай
17. djgator - panazea
22.02.2011 19:41
Много ми хареса твоя анализ на ситуацията. Проблемът на всички политици е, че не осъзнават как режат клона, на който са седнали. Когато започнеш да стрижеш овцете прекалено често и до кръв - в един момент те умират и край на далаверата!
цитирай
18. bven - Съмнява ме, че политиците не знаят какво правят!
22.02.2011 19:52
Много добре правят и мислят за себе си и за никой друг! Не ги интересува България и българите, не разбрахте ли? Правят само каквото им наредят и си получават пая, за да са готови за мръсотиите си!
цитирай
19. panazea - Политиците са в патова ситуация . Или ще променят правилата , или потъват заедно с нас . И няма връщане .
22.02.2011 19:57
djgator написа:
Много ми хареса твоя анализ на ситуацията. Проблемът на всички политици е, че не осъзнават как режат клона, на който са седнали. Когато започнеш да стрижеш овцете прекалено често и до кръв - в един момент те умират и край на далаверата!

цитирай
20. panazea - Някои наистина не знаят . Правят каквото им наредят , но и те са в лодката . Трябват промени , ако искат да се спасим целокупно.
22.02.2011 20:00
bven написа:
Много добре правят и мислят за себе си и за никой друг! Не ги интересува България и българите, не разбрахте ли? Правят само каквото им наредят и си получават пая, за да са готови за мръсотиите си!


Тези , които разбират са още по-нещастни , защото сами няма да се спасят .
цитирай
21. sparotok - $$$
22.02.2011 20:36
Концерните командват "демократично" избраните правителства, как да е различна ситуацията?
цитирай
22. alexs - Ами то направо си е невъзможно да ...
22.02.2011 20:48
Ами то направо си е невъзможно да започнеШ дребен или среден Бизнес в България. Прави се всичко възможно да се пречи. Подържат се високи лихви. безброй такси и лицензи. ставаме като бананова република . Така е изгодно за една една шепа олигарси и свързаните с тях политици.Има си картели и лобита в парламента.
цитирай
23. razkazvachka - Всичко е разпродадено на глобалните монополи
22.02.2011 20:54
единственият възможен дребен бизнес е като подизпълнител към наддържавна икономическа структура
другото е сиво-сенчесто и го имаме в изобилие
дори и опитите за създаване на европейска бизнес-мрежа се опорочи с безумните правила за държавни "шапки" там, където няма държава и каквато и да било полза от съществуващата администрация на остатъците от предишната държава, която биде изхвърлена на бунището на историята и още е там, каквото и да си думаме
цитирай
24. aqualia - Покрепям Разказвачка...Всичко е разпродадено на глобалните монополи
23.02.2011 09:58
Това е единственият начин, май...
А това, че фалитът е заложен в мъртвото раждане на дребния бизнес направо ти го признавам!
цитирай
25. photon - a цяла европа
23.02.2011 11:04
се крепи точно на дребния и семеен бизнес. В него има много повече заети отколкото в в ентерпрайз и лардж сегмента.
цитирай
26. neprosvet - Все заричам по-малко да коминти...
23.02.2011 11:41
Все заричам по-малко да коминтирам, но тук не мога да се въздържа. Не мислите ли, че точно това е целта и е точно осъществена?
цитирай
27. mirandolina - Подкрепям !
23.02.2011 11:46
Аз съм от страната на счетоводните къщи, които се опитват да "подредят" целия хаос около някоя скромна фирма............. не сме за завиждане, повярвайте !!!
цитирай
28. panazea - Време е да променим това ! Нали ние избираме тези правителства !
23.02.2011 12:18
sparotok написа:
Концерните командват "демократично" избраните правителства, как да е различна ситуацията?

цитирай
29. panazea - Алекс , това ми беше идеята . Да не сме повече бананова република ! Или правителството сменя правилата , или ги изхвърляме ! Цял свят се тресе.
23.02.2011 12:20
alexs написа:
Ами то направо си е невъзможно да започнеШ дребен или среден Бизнес в България. Прави се всичко възможно да се пречи. Подържат се високи лихви. безброй такси и лицензи. ставаме като бананова република . Така е изгодно за една една шепа олигарси и свързаните с тях политици.Има си картели и лобита в парламента.


Либийският модел не ми харесва. Нима трябва да загинат толкова хора , за да разберат , че не ги искаме повече !
цитирай
30. panazea - Разказче , трябва да променят правилата или ще ги изгоним ! Нашите не са недосегаеми .
23.02.2011 12:22
razkazvachka написа:
единственият възможен дребен бизнес е като подизпълнител към наддържавна икономическа структура
другото е сиво-сенчесто и го имаме в изобилие
дори и опитите за създаване на европейска бизнес-мрежа се опорочи с безумните правила за държавни "шапки" там, където няма държава и каквато и да било полза от съществуващата администрация на остатъците от предишната държава, която биде изхвърлена на бунището на историята и още е там, каквото и да си думаме

цитирай
31. panazea - С пример исках да докажа тяхната демагогия ! И да не мислят , че сме слепи или не разбираме техните пъклени планове !
23.02.2011 12:25
aqualia написа:
Това е единственият начин, май...
А това, че фалитът е заложен в мъртвото раждане на дребния бизнес направо ти го признавам!


Нито сме глупави , нито сле слепи ! Такъв мат`рял си имат и или ще се съобразяват , или ще си ходят , щом са некадърни ! Стига са се учили на управление на наш гръб !
цитирай
32. panazea - Щом декларират , че Европа им е модел , трябва да дадат точни правила , за да има средна класа в България !
23.02.2011 12:28
photon написа:
се крепи точно на дребния и семеен бизнес. В него има много повече заети отколкото в в ентерпрайз и лардж сегмента.


Не знам , как се чувстват ! Нима може да бъдеш щастлив , когато хората изнемогват ! Какво удоволствие изпитват! Умът ми не го побира !
цитирай
33. panazea - Знам , че други дърпат конците ! Четох при Захари ! Но ако нашите не им помагат , чуждите няма да успеят !
23.02.2011 12:30
neprosvet написа:
Все заричам по-малко да коминтирам, но тук не мога да се въздържа. Не мислите ли, че точно това е целта и е точно осъществена?


Вече искаме правителство , което да държи за интересите на България ! Отпор на чуждите концерни и чуждото робство ! Стига вече !
цитирай
34. panazea - Знам , Мира , това си е като да запушваш безбройните пробойни на пробит кораб !
23.02.2011 12:34
mirandolina написа:
Аз съм от страната на счетоводните къщи, които се опитват да "подредят" целия хаос около някоя скромна фирма............. не сме за завиждане, повярвайте !!!


Отлагането на проблема няма да го реши ! Трябват законови мерки , за облекчаване режима на работа ! Това е като да се даде кислород при първа помощ .
А тези със наемите , дето не ги намаляват ! Целият бизнес намали цените си , само и само да има заявки , само горивата , храните и наемите вървят нагоре !
И от кого ще получат печалба , като всички спрат да работят? Ами те са малоумници !
цитирай
35. chara - Проблемът, според мен, не е в неспособността ни, а в постоянно, ежедневно
23.02.2011 13:08
променящите се правила на играта. Това първо.

Второ. Хората с пари (онези, които отбягват темата за първия милион) не само не обичат конкуренцията, те не само искат монопол, те настояват да са ЕДИНСТВЕНИ!
И успяват, оставяйки след себе си само "трупове" - разбирай бизнес, производства и т.н. които са унищожили, съсипали, възпрепятствали с идеята да ги има само тях. При това, впрягайки мощта на държавата, но в частен свой интерес и движейки се по ръба на закона и отатък него.

Трето. Нещо за конкретната ситуация сега.
В момента държавата може да налага запор на фирмени сметки и имущество за каквото реши (за невнесени задължения към бюджета, обикновено), но фирмата е лишена от това право!
В момента данъчно облагателни актове на стойност до 5 000 лева не подлежат на обжалване!!!
В момента в НАП е пълен хаос и всичко е до второ нареждане!!! Некомпетентността е взела връх до такава степен, че на първи етаж в офис Център на НАП София казват едно, на втори етаж - точно обратното. Преди два месеца вървяха масово конкурси за подмяна на кадрите. Сега такива вървят в социалното осигуряване. И идват все по незнаещи, некомпетентни и сърдити!
Само като видиш киселите муцунки ... да ти се отще и бизнес и всичко!
Това последното беше опит за шега!
:)))
цитирай
36. borsi - Ако си независим от тях, те не могат ...
23.02.2011 14:39
Ако си независим от тях, те не могат да те контролират. За това и политическо-мафиотската ни класа мрази бизнеса който е извън нейния контрол.
Имаш ли пари за прехрана, значи си свободен и не си под тяхна власт.
цитирай
37. demonwind - Това е един омагьосан кръг,
23.02.2011 15:03
в който България се върти от началото на прехода. За да оцелее малкия и средния бизнес, задължително трябва да се крият данъци. А българинът е особено порода човек - щом ще се крият данъци, нека да са всичките! Тъй като икономиката ни си е в стагнация от години, икономисва се и от заплатите на служителите. Ето два примера от лично естество (най-вероятно за България са хиляди такива):
През 2000 г., с диплома за висше образование и два чужди езика, се принудих да работя като хамалин в строителна фирма (яка перачница на номенклатурни милиони, ама това е друга бира). Без договор, без осигуровки. Работиш докато ти кажат. Иначе - глоба (от една до н на брой надници). Една неделя ни държаха 16 часа. Трънгахме си без да се обадим и в понеделник - изненада! Глоба три надници! Защото не сме се обадили в 11 вечерта в неделя! Няма проблеми - след няколко дни от склада изчезнаха флексове, бормашини и какво ли още не. Отнесоха го две циганета, дето бяха нощна смяна и мъртвопияни. Аз си избих надниците по десет, ама въпросът ми бе - защо да е така? Защо двете циганета изхвърчаха на улицата и ги държаха десет часа на разпит в полицията, само защото на някой му е хрумнало, че има роби, а не работници?
Майка ми, Бог да я прости, беше счетоводител на една аптекарка, която винаги искаше аптеката да излиза на загуба. Майка ми беше втрещена, защото ако аптека на загуба е равносилно на кръчма без пиене ;), та най-накрая лелката кандиса да излиза поне на нулата. Шефката на местните данъчни й беше "абонат" и аптекарката се грижеше ежемесечно за нейното благополучие. Майка ми, като пенсионер, получаваше 100 (сто) лева... на всеки три месеца...
Примери като тези явно са бол, което означава, че туморът вече се е разраснал доста надълбоко и лечението няма да мине без външна намеса и доста здрава тъкан, изрязана покрай гнилото. За съжаление...
цитирай
38. creatura - Поднесла си темата по разбираем ...
23.02.2011 15:33
Поднесла си темата по разбираем начин.Тъй като от известно време работя по една възможност за семеен бизнес,чета много и се интересувам доста.Беше ми интересно да прочета гледната ти точка.За съжаление си права!
цитирай
39. panazea - chara,
23.02.2011 15:49
Трябва да се търси изход ! Законотворците да разберат , че така повече НЕ може !
цитирай
40. panazea - Да , Борси , независими хора са горди и инициативни ! Трябва да се промени конюнктурата !
23.02.2011 15:50
borsi написа:
Ако си независим от тях, те не могат да те контролират. За това и политическо-мафиотската ни класа мрази бизнеса който е извън нейния контрол.
Имаш ли пари за прехрана, значи си свободен и не си под тяхна власт.

цитирай
41. panazea - demonwind , ние сме тук ,
23.02.2011 15:54
за да прекратим това безобразие ! И стига са се скривали зад демагогия ! Не знаели кой движи сивия сектор , не знаели кой пуска фалшив алкохол !
Не знаели кой е корумпиран ! Ами да им кажем ! Ние знаем !
Щом толкова не знаят , да си вървят !
Говоря за всички правителства от 21 години насам !
цитирай
42. panazea - Дано намериш някоя пазарна ниша ! Искрено ти го пожелавам ! Дай Боже, повече хора да успеят !
23.02.2011 15:55
creatura написа:
Поднесла си темата по разбираем начин.Тъй като от известно време работя по една възможност за семеен бизнес,чета много и се интересувам доста.Беше ми интересно да прочета гледната ти точка.За съжаление си права!

цитирай
43. panazea - ot
28.02.2011 14:48
http://photon.blog.bg/biznes/2011/02/25/drebniia-biznes-umira.693708
цитирай
44. photon - Тенденцията
28.02.2011 15:12
е стара. От много години го затриват. Но напоследък е изключително упорити и целенасочено. Всякакви институциики тероризират дребосъка дето храни себе си и още един двама работници. А не оцелеят ли тези дребосъци за всички нас ще бъде страшно.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: panazea
Категория: Технологии
Прочетен: 7185705
Постинги: 3990
Коментари: 11585
Гласове: 56569
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031