Постинг
12.06.2010 10:17 -
Деца на училище от 5 годишни?
Сбирай се НАРОДЕ Българский! Покажи на какво си способен!
Една майка пише писмо!
http://cchery.blog.bg/novini/2010/06/11/otvoreno-pismo-do-g-ja-cecka-cacheva-i-g-n-boiko-borisov-vyv.560301
Нека всеки от нас го включи в своя постинг и да направим вълна!
Кой от вас не е гледал деца? Кой от вас не знае ,че българската образователна система е тежка и е непосилна за 5 годишните?
Нека не тормозят децата ни толкова малки!
Да не им похабяват психиката!
Децата трябва да играят на топка и по градинки!
Моля , бъдете с нас!
Обичам ви!
Панацея!
Една майка пише писмо!
http://cchery.blog.bg/novini/2010/06/11/otvoreno-pismo-do-g-ja-cecka-cacheva-i-g-n-boiko-borisov-vyv.560301
Нека всеки от нас го включи в своя постинг и да направим вълна!
Кой от вас не е гледал деца? Кой от вас не знае ,че българската образователна система е тежка и е непосилна за 5 годишните?
Нека не тормозят децата ни толкова малки!
Да не им похабяват психиката!
Децата трябва да играят на топка и по градинки!
Моля , бъдете с нас!
Обичам ви!
Панацея!
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг
1.
анонимен -
Луда работа. . . Че то по-добре на...
12.06.2010 10:20
12.06.2010 10:20
Луда работа...Че то по-добре направо от две да го направят, време да се не губи:(
цитирайБлагодаря за подкрепата, за инициативата, за желанието!!! Нищо не трябва да е насила, а само ако го мислиш. Очевидно ние двете с теб мислим еднакво! БЛАГОДАРЯ! :)
цитирай
3.
ivesa -
Панацея,това е ново за България,но в други страни е утвърдена практика....
12.06.2010 10:55
12.06.2010 10:55
Децата ще са добре в училище.Има такива хубави помещения за учене,за игра,за спане.Поздрави,мила!:)))
цитирайи при нас е така - децата тръгват на училище от 5 годишни. НЕ Е ТОЛКОВА ЗЛЕ, МИЛА. Има и предимства. Ти да не си мислиш, че ще ги "метнат"на уравнения още веднага?
Целувки
цитирайЦелувки
Децата ни всяка година са подложени на съмнителни експерименти. Време е да се каже на тези хора мнението на родителите - и то масово!
цитирай
6.
анонимен -
Панацея,
12.06.2010 13:45
12.06.2010 13:45
Да, имам три дъщери и 4 внука. Знам колко са ни мили децата и че се тревожим за здравето,за бъдещето им.
Ще кажа това,което знам.
Малките ми дъщери започнаха първи клас на 6 год в българско училище.Обикновени деца. Проблеми нямаха с материала,макар,че той не беше пригоден за по- малки деца. Имаха достатъчно време за игра и то не само в градинките,но всяка събота и неделя извън София,както и всяка ваканция всяка ваканция,без да имаме дядо и баба на село........
След гимназия,чрез Френския културен център в София кандидатстваха и бяха приети във френски висши училища.
Там,моите внуци започват училище на 3 год възраст и са ангажирани целодневно. Не е детска градина.
Проблемът не е във възраста,а в образователната система. Тя трябва да бъде променена и учебният материал разпределен и съобразен с възрастта на децата.
Изключително важна е и подготовката но учителите. За мен в момента в България с преподаване сее занимават изключинелно отраничени хора,дори с неедостатъчни знания. Нивото на тази уважавана от мен профисия е сведено до нула.Имам праки наблюдения и мога да се аргументирам с примери.А ине случайно се заговори за учителски "бисери".
цитирайЩе кажа това,което знам.
Малките ми дъщери започнаха първи клас на 6 год в българско училище.Обикновени деца. Проблеми нямаха с материала,макар,че той не беше пригоден за по- малки деца. Имаха достатъчно време за игра и то не само в градинките,но всяка събота и неделя извън София,както и всяка ваканция всяка ваканция,без да имаме дядо и баба на село........
След гимназия,чрез Френския културен център в София кандидатстваха и бяха приети във френски висши училища.
Там,моите внуци започват училище на 3 год възраст и са ангажирани целодневно. Не е детска градина.
Проблемът не е във възраста,а в образователната система. Тя трябва да бъде променена и учебният материал разпределен и съобразен с възрастта на децата.
Изключително важна е и подготовката но учителите. За мен в момента в България с преподаване сее занимават изключинелно отраничени хора,дори с неедостатъчни знания. Нивото на тази уважавана от мен профисия е сведено до нула.Имам праки наблюдения и мога да се аргументирам с примери.А ине случайно се заговори за учителски "бисери".
7.
анонимен -
Не НА ТАЗИ БЕЗУМНА ИДЕЯ
12.06.2010 14:57
12.06.2010 14:57
ЗА КЪДЕ СА СЕ РАЗБЪРЗАЛИ ???????????? НАЛИ Е КРИЗА ?
КОМУ СА НУЖНИ ОБРАЗОВАНИ - БЕЗРАБОТНИ ?
НЕКА ДАДЕМ НА ДЕЦАТА ВРЕМЕ ДА ПОРАСНАТ И СЕ НАСЛАДЯТ НА ДЕТСТВОТО СИ !
ПОСЛЕ ЦЯЛ ЖИВОТ ЩЕ РАБОТЯТ И ЩЕ ИМАТ ОТГОВОРНОСТИ !
цитирайКОМУ СА НУЖНИ ОБРАЗОВАНИ - БЕЗРАБОТНИ ?
НЕКА ДАДЕМ НА ДЕЦАТА ВРЕМЕ ДА ПОРАСНАТ И СЕ НАСЛАДЯТ НА ДЕТСТВОТО СИ !
ПОСЛЕ ЦЯЛ ЖИВОТ ЩЕ РАБОТЯТ И ЩЕ ИМАТ ОТГОВОРНОСТИ !
bven написа:
Децата ни всяка година са подложени на съмнителни експерименти. Време е да се каже на тези хора мнението на родителите - и то масово!
Бвен...този "експеримент" за който говориш е реалност за голяма част от напредналите страни...
Ан6 го е казал много правилно и ясно.
Като бях малък имахме предучилищна детска градина. Занимаваха ни цял ден, ядене спане .... докато нашите се върнат от работа. Добра идея, само, че после я опошлиха както и всичко друго.
Сега няма никаква подготовка и условия за такива занимания. Това е прах в очите...
цитирайСега няма никаква подготовка и условия за такива занимания. Това е прах в очите...
въпросът не опира,че са малки, а че няма достатъчно детски градини и училища в големите градове...
цитирай Не се случва нищо подобно!Просто и трета група в детската градина става задължителна, както е задължителна от няколко години четвърта, т.е. подготвителна.Не са обхванати в детски заведения най-вече деца-билингви и е нужно повече време за предучилищната им подготовка, която включва сериозно ограмотяване.Нищо в програмата не се променя - има си програма за обучение от първа група.Просто е задължително посещаването на детска градина две години преди първи клас.
цитирайНали местата в детските градини не стигат сега. Къде ще бъдат тези деца? Много добре зная . че в училищата няма подходящи условия. С трици - маймуни ловят ли се?
цитирай
13.
анонимен -
В България претоварват и без друго децата
12.06.2010 19:00
12.06.2010 19:00
Искам да споделя опита си с шведската. там заключват учебниците в един шкаф в коридора на училището. Домашни изобщо не дават. Не знам дали по съображение да не натоварват родителите.
В България материалът е с едно 4 години дръпнат напред и едно че е претоварен, второ - че не е по силите и възрастовите способности на децата. Претоварват ги. Правят домашни до 1 през нощта. Това е кошмар!
цитирайВ България материалът е с едно 4 години дръпнат напред и едно че е претоварен, второ - че не е по силите и възрастовите способности на децата. Претоварват ги. Правят домашни до 1 през нощта. Това е кошмар!
14.
анонимен -
А кой е казал, че това са редовни часове? От пет годишната въдраст да почне преучилищното възпитание - не учебни часове!
12.06.2010 19:04
12.06.2010 19:04
Защо е този шум?
Знаете ли, мили хора ,че много деца идвайки в училище не знаят да държат молив и ножица? Не познават цветовете, не различават плодове от зеленчуци, не познават животните...
Тъжна картинка...
И не оплювайте учителския труд.
Знаете ли колко е трудно да се научи малкото дете да се научи да пише, чете и смята.
ДА, ТРЯБВА ДА ИМА ПРЕДВАРИТЕЛНА ПОДГОТОВКА!
И щом семейството не я дава, тогава децата ще трябва да бъдат обхванати.
За да не се срамуваме от това, което пишат...
За материалната база,... отчайващо!
От колко години във вашия град не е построено училище, или детска градина...
Но МОЛОВЕ ИМА, нали?
цитирайЗнаете ли, мили хора ,че много деца идвайки в училище не знаят да държат молив и ножица? Не познават цветовете, не различават плодове от зеленчуци, не познават животните...
Тъжна картинка...
И не оплювайте учителския труд.
Знаете ли колко е трудно да се научи малкото дете да се научи да пише, чете и смята.
ДА, ТРЯБВА ДА ИМА ПРЕДВАРИТЕЛНА ПОДГОТОВКА!
И щом семейството не я дава, тогава децата ще трябва да бъдат обхванати.
За да не се срамуваме от това, което пишат...
За материалната база,... отчайващо!
От колко години във вашия град не е построено училище, или детска градина...
Но МОЛОВЕ ИМА, нали?
Циганетата дори трябва да ги вземат от пеленачета, за да ги направят хора. Иначе никога няма да станат такива. И не се притеснявай: този експеримент е вероятно по този повод и едва ли ще обременяват децата с някакви учебни програми. Сигурно искат да ги направят българи и "европейци", а за това е необходимо да се започне по-отрано.
цитирайкогато пишете нещо знаете ли изобщо какво означава, някой обърна ли внимание на думата "възпитание", имате ли представа, че предучилищното възпитание се осъществява посредством игри и занимания А НЕ С УРОЦИ ПО ЧЕТЕНЕ И ПИСАНЕ,знаете ли, чесъвременните родители освен да заведат детето си на заведение и на гости или да го кротнат пред телевизора за поредната сапунка не правят почти нищо друго, децата при нас в детската градина от тригодишни играят на погребения, раждане и сериали, когато поискаме да разкажат приказка от дома казват, че няма кой да им я прочете, дори когато поставим нарочно задача мама или баба или който и да е от семейството да разкаже, покаже, прочете нещо на детето си това просто не се случва
всичко това не са измислици, работя от 20 години като детска учителка и никога да сега не ми се е налагало да се "боря" срещу "семейното възпитание" с максимум усилия, да влязат задължително деца на 5 години в детска градина, подчертавам ДЕТСКА ГРАДИНА, означава по близък контакт с други деца, повече игри, в които детето става самоуверено и открива своите лични качества, повече книжки вместо телевизия, повече положителни емоции, дори и повече ред и приучаване към елементарни неща като сервиране, подреждане на дрехи, прибиране на играчки, защо си мислите, че в детските градини децата ще са подложени на изтормозващо обучение и едва ли не съкращаване на детството им, задължителната предучилищна подготовка се изразява в това детето да добие училищна готовност, която не включва четене и писане, нито решаване на задачи, а подпомагане и развитие на мисленето, финната моторика, волевото внимание и общуване на книжовен български език- говорене, разказване, съчиняване
не зная дали станах ясна с този коментар, но най малко става дума за пълнене на градините с деца и нещо непосилно за тях, 5 годишните си имат своя програма съобразена с възрастовите особености и тя няма да бъде променена, само задължително ще трябва да я овладеят
цитирайвсичко това не са измислици, работя от 20 години като детска учителка и никога да сега не ми се е налагало да се "боря" срещу "семейното възпитание" с максимум усилия, да влязат задължително деца на 5 години в детска градина, подчертавам ДЕТСКА ГРАДИНА, означава по близък контакт с други деца, повече игри, в които детето става самоуверено и открива своите лични качества, повече книжки вместо телевизия, повече положителни емоции, дори и повече ред и приучаване към елементарни неща като сервиране, подреждане на дрехи, прибиране на играчки, защо си мислите, че в детските градини децата ще са подложени на изтормозващо обучение и едва ли не съкращаване на детството им, задължителната предучилищна подготовка се изразява в това детето да добие училищна готовност, която не включва четене и писане, нито решаване на задачи, а подпомагане и развитие на мисленето, финната моторика, волевото внимание и общуване на книжовен български език- говорене, разказване, съчиняване
не зная дали станах ясна с този коментар, но най малко става дума за пълнене на градините с деца и нещо непосилно за тях, 5 годишните си имат своя програма съобразена с възрастовите особености и тя няма да бъде променена, само задължително ще трябва да я овладеят
Не е ли по-добре да се опитаме да променим учебната система. Излишните неща трябва да отпаднат и да се наблегне на важните.
Аз не съм против децата да започнат по-рано училище и не виждам какво би им попречило да играят, докато са на училище.
Аз лично тръгнах на 5 на предучилищна и на 6 на училище. До сега дори за миг не съм съжалявал, че съм тръгнал по-рано, дори винаги съм се радвал, че се е получило така.
цитирайАз не съм против децата да започнат по-рано училище и не виждам какво би им попречило да играят, докато са на училище.
Аз лично тръгнах на 5 на предучилищна и на 6 на училище. До сега дори за миг не съм съжалявал, че съм тръгнал по-рано, дори винаги съм се радвал, че се е получило така.
sblasaci написа:
когато пишете нещо знаете ли изобщо какво означава, някой обърна ли внимание на думата "възпитание", имате ли представа, че предучилищното възпитание се осъществява посредством игри и занимания А НЕ С УРОЦИ ПО ЧЕТЕНЕ И ПИСАНЕ
След като сте учителка знаете по-добре от мен, че това, което пишете не е съвсем вярно и тетрадките на сина ми с елементи на букви, с букви и цифри от предучилищна група го доказват. Не че не си играят децата, но определено не беше само това.
sblasaci написа:
....знаете ли, чесъвременните родители освен да заведат детето си на заведение и на гости или да го кротнат пред телевизора за поредната сапунка не правят почти нищо друго, децата при нас в детската градина от тригодишни играят на погребения, раждане и сериали, когато поискаме да разкажат приказка от дома казват, че няма кой да им я прочете
Аз съм убедена, че това са изключения, а не правило в групите. Аз като родител контактувам с много други и всичките до един четат на децата си....... и около мен има дечица на по 4 годинки, които си пишат имената дори. Не знам дали са болни амбиции на родителите, но определено не са оставени да зяпат сапунките.
Кажете ми ко е е по-естествено за 5-годишно дете: да се прави на спайдърмен, Барби и т.н. или да имитара естествения ход на живота - раждане, отглеждане на деца или смърт даже...... И не си мислете, че децата научават тези неща само от сапунките. Моите две деца присъстваха от начало до край на погребението на баща ми преди 3 години. И двамата нямаха възможност да го опознаят, но знаят, че е бил страхотен човек, щом мама толкова много плака за него и още тъжи........ Не бих се учудила да ме имитират някой ден.......
sblasaci написа:
подчертавам ДЕТСКА ГРАДИНА означава по близък контакт с други деца, повече игри, в които детето става самоуверено и открива своите лични качества, повече книжки вместо телевизия, повече положителни емоции, дори и повече ред и приучаване към елементарни неща като сервиране, подреждане на дрехи, прибиране на играчки,
Нека да не се лъжем..... на днешните деца не им липсва контакт с връстниците им. Вярно, ограничени са, защото ние, родителите, постоянно им висим на главите и им се месим на игрите. Едно време нашите родители не слизаха да ни пазят докато играем. Обаче и детските градини не им предлагат май много повече впредвид режима, който има там и ТЕЛЕВИЗОРИТЕ!!!! Да ми говорите, че в детските градини децата се ограничават от гледане на филмчета е просто абсурдно. Но не повече от факта, че госпожите си гледат сутрешните телевизионни блокове в групите докато изчакват децата да се съберат!!!!! И борбата с тези навици не дава резултати. Казват ти - ок, няма да пускаме телевизия и ще пускаме само образователни филмчета, а в същото време молят тайно други родители да носят ДВД-та със супергерои...
И да ви кажа честно не искам да ми учите децата как да сервират и да си подреждат дрехите. Всеки човек има определени изисквания по отношение на тези дейности и конфликът е неизбежен, когато аз като родител изисквам едно, но на детето в градината му е внушено друго и то го приема за по-праивилно.
И последно, защо си мислите, че само в градината се осъществява
Защо омаловажавате усилията на всички онези майки, които предпочитат и имат възможност да си гледат децата вкъщи до училищна възраст и го правят доста добре?!?! Или чисто и просто целта отново е да се интигрират задължително циганчетата в системата на образование. И когато родителите им ги оженят на по 11-12 години ще ми е интересно да видя каква ще е възвращаемостта на инвестицията в предучилищната подготовка - един от мотивите на министъра за промените в закона......... Мисля, че мотивите за тези промени са социални, а не от образователна гледна точка....... и не всички в България имаме социални и интеграционни проблеми.
Мили хора, това че някъде в Европа децата почват училище на по 4 години не ознаава, че почването на 7-годишна възраст в България е по-лошо. Не виждам защо трябва да променяме по такъв начин една система, която навремето даваше резултати и ние сме неен продукт. Факт е, че моите набори и по-големите хора пишем много по-грамотно и без грешки от по-младите хора - лични мои наблюдения от този и други форуми. И това се дължи на промените, които се въведоха в системата на образованието след 89-та година. Направо затриване на всичко хубаво, стремежи отново към западноевропейски, че и американски модели, които разрушиха всичко!!!!! АЗ ПРОСТО ИСКАМ ДА СЕ СЛОЖИ КРАЙ НА ВСИЧКИ ТЕЗИ ЕКСПЕРИМЕНТИ, защото сигурно вече 2 поколения израстнаха с недъзи от тях и не искам и моите деца да ги последват!!!
цитирайsblasaci написа:
подпомагане и развитие на мисленето, финната моторика, волевото внимание и общуване на книжовен български език- говорене, разказване, съчиняване
Защо омаловажавате усилията на всички онези майки, които предпочитат и имат възможност да си гледат децата вкъщи до училищна възраст и го правят доста добре?!?! Или чисто и просто целта отново е да се интигрират задължително циганчетата в системата на образование. И когато родителите им ги оженят на по 11-12 години ще ми е интересно да видя каква ще е възвращаемостта на инвестицията в предучилищната подготовка - един от мотивите на министъра за промените в закона......... Мисля, че мотивите за тези промени са социални, а не от образователна гледна точка....... и не всички в България имаме социални и интеграционни проблеми.
Мили хора, това че някъде в Европа децата почват училище на по 4 години не ознаава, че почването на 7-годишна възраст в България е по-лошо. Не виждам защо трябва да променяме по такъв начин една система, която навремето даваше резултати и ние сме неен продукт. Факт е, че моите набори и по-големите хора пишем много по-грамотно и без грешки от по-младите хора - лични мои наблюдения от този и други форуми. И това се дължи на промените, които се въведоха в системата на образованието след 89-та година. Направо затриване на всичко хубаво, стремежи отново към западноевропейски, че и американски модели, които разрушиха всичко!!!!! АЗ ПРОСТО ИСКАМ ДА СЕ СЛОЖИ КРАЙ НА ВСИЧКИ ТЕЗИ ЕКСПЕРИМЕНТИ, защото сигурно вече 2 поколения израстнаха с недъзи от тях и не искам и моите деца да ги последват!!!
Аз деца не съм гледала, обаче имам племеница на 5 и преди години учих детска педагогика и ходих на практика в детска градина, така че ми е пределно ясно, че това е поредната тъпа и безумна идея! На 5 години е много трудно да накараш едно дете да стои мирно за повече от 20 мин, а пък си представям само, ако трябва да стои мирно заради някакъв урок! Абе, това пак го е измислил някой "експерт", който в живота си не се е приближавал до дете! Докога ще правят тъпи експерименти, просто не ми е ясно!
цитирайот бързане да се изкаже мнение
това, че 5 годишните деца трябва задължително да посещават детска градина не означава, че ще постъпят на 6 в училище, постъпването в пъри клас става при навършване на седем години
скъпа ми cchery, във всички учебни помагала има ЕЛЕМЕНТИ НА БУКВИ И ЦИФРИ,обаче на теб изобщо не ти е ясно,че тези помагала НЕ СА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО приложими, ако учителя е свестен и не прекарва времето за дейности по избор пред телевизора има хиляди други начини освен книжките с елементи на букви и цифри с които децата да се занимават, и то така, че това общуване да им е от полза
не съм казала, че всичко се научава от стоенето пред телевизора и компа, обаче би ли ми казала колко пъти заведе дедето си на театър или смяташ , че това не е необходимо точно както сервирането и подреждането на дрехите, да не говорим за събличане, обуване,използване на салфетка, колко пъти даде на детето си ножичка в ръцете и го остави да сътвори причудливи фигури от пердетата ти, или му внесе пясък и пръст в кухнята, или го остави да рови и оцвети картофеното пюре с боички и да направи фигурки от него...да изброявам ли още какво не правят родителите
единственото за което си права, и от което се срамувам, е че действително има учители които използват телевизорите в занималните повече отколкото собствения си капацитет, но това е проблем на системата, която бълва кадри завършващи единствено за диплома, учител не се става по документ, вероятно детето ти е попаднало на "документалистка" и затова си така остро настроена срещу детската градина и сигурно с право, необходимо е обаче да знаеш /отново ще го повторя/ че програмната система е съобразена с възрастовите възможности на децата и никой няма намерение да ги прави вундеркинди освен собствените им родители искащи и английски и танци и балет и...и...смятайки за елементарно на 5 години детето да умее да изтрие дупето си
и последно- чувала ли си как разговарят децата на улицата
благословенна майка си, ако детето ти прави изключение
цитирайтова, че 5 годишните деца трябва задължително да посещават детска градина не означава, че ще постъпят на 6 в училище, постъпването в пъри клас става при навършване на седем години
скъпа ми cchery, във всички учебни помагала има ЕЛЕМЕНТИ НА БУКВИ И ЦИФРИ,обаче на теб изобщо не ти е ясно,че тези помагала НЕ СА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО приложими, ако учителя е свестен и не прекарва времето за дейности по избор пред телевизора има хиляди други начини освен книжките с елементи на букви и цифри с които децата да се занимават, и то така, че това общуване да им е от полза
не съм казала, че всичко се научава от стоенето пред телевизора и компа, обаче би ли ми казала колко пъти заведе дедето си на театър или смяташ , че това не е необходимо точно както сервирането и подреждането на дрехите, да не говорим за събличане, обуване,използване на салфетка, колко пъти даде на детето си ножичка в ръцете и го остави да сътвори причудливи фигури от пердетата ти, или му внесе пясък и пръст в кухнята, или го остави да рови и оцвети картофеното пюре с боички и да направи фигурки от него...да изброявам ли още какво не правят родителите
единственото за което си права, и от което се срамувам, е че действително има учители които използват телевизорите в занималните повече отколкото собствения си капацитет, но това е проблем на системата, която бълва кадри завършващи единствено за диплома, учител не се става по документ, вероятно детето ти е попаднало на "документалистка" и затова си така остро настроена срещу детската градина и сигурно с право, необходимо е обаче да знаеш /отново ще го повторя/ че програмната система е съобразена с възрастовите възможности на децата и никой няма намерение да ги прави вундеркинди освен собствените им родители искащи и английски и танци и балет и...и...смятайки за елементарно на 5 години детето да умее да изтрие дупето си
и последно- чувала ли си как разговарят децата на улицата
благословенна майка си, ако детето ти прави изключение
виждам, че други хора са обяснили какво точно означава. Ще добавя, че проблеми има в тежката програма след 4-ти клас и свободното време на учениците след училище. Материалната база нека бъде грижа и на родителите, не само на училище, община и държава. Децата ни страдат от асоциалните прояви на все повече техни връстници по класовете. Ранното им събиране в групи ще помогне на тези без възпитание да намерят себе си в групата и да не се държат като отвързани животни. Социалната държава я строим от десетки години вече и още нищо на хоризонта. През това време в училище се води неравна, изтощителна битка с реалните прояви на асоциално поведение. Сега по инерция някой пак започва да роптае срещу очевидно най-доброто решение за тази възраст.
цитирай[quote=rpatel На 5 години е много трудно да накараш едно дете да стои мирно за повече от 20 мин, а пък си представям само, ако трябва да стои мирно заради някакъв урок![/quote]
изобщо не ти е ясно, че никой учител в детска градина няма право да ангажира повече от 15-20 /за подготвителните групи-30/ минути децата с "някакъв урок", първо защото не урок, а игра и второ защото процесите на внимание са неустойчиви и ние сме длъжни да се съобразяваме с това в полза на децата
ей, хора, колко от вас знаят какво се прави в детска градина освен хранене и спане, колко пъти влязохте по време на работа на учителите, за да видите как се случват нещата, били ли сте в занималня освен на празници и тържества
ако не сте- идете, имате право да посетите заниманията на детето си, и дай боже то да има Учител, а не "документалист"
цитирайизобщо не ти е ясно, че никой учител в детска градина няма право да ангажира повече от 15-20 /за подготвителните групи-30/ минути децата с "някакъв урок", първо защото не урок, а игра и второ защото процесите на внимание са неустойчиви и ние сме длъжни да се съобразяваме с това в полза на децата
ей, хора, колко от вас знаят какво се прави в детска градина освен хранене и спане, колко пъти влязохте по време на работа на учителите, за да видите как се случват нещата, били ли сте в занималня освен на празници и тържества
ако не сте- идете, имате право да посетите заниманията на детето си, и дай боже то да има Учител, а не "документалист"
sestra написа:
Ранното им събиране в групи ще помогне на тези без възпитание да намерят себе си в групата и да не се държат като отвързани животни.
........................................................................................................
В това не вярвам по никакъв начин...... и не искам да се получава даже!!!!!! Нямаш ли семейно възпитание, единствената група, която може да те превъзпита е затвора!!
sestra написа:
Сега по инерция някой пак започва да роптае срещу очевидно най-доброто решение за тази възраст.
Не е инерция. Обмислено е много добре от мене....... и не от вчера или днес......
Фактите от историята са категорични: да се върне миналото за да се изживее отново(изглежда за да има като резултат на изхода да се появи ДРУГО?!) е само окарикатуряване, което ще бъде платено обаче, както винаги!, чрез увеличаване на смъртността сред социума, подложен на тоз и подобните му експирменти. Току що се появи новината, че в-к Ню Йорк Хералд трибюн е публикувал научни изследвания на демографското развитие в света, в което БЪЛГАРСКИЯТ ЕТНОСТ е на първо място в света по темпове на ликвидация...
И няма как да не е така, след като НАЛАГАТ на ЕТНОСА да си праща децата на училище още от 5 годишна възраст. Извинете господа Управляващи, ако вие се нафирквате всяка вечер и сутрин се будите недоспали и компенсирате недоспиването с кафета, кофеин и разни други благини на химията, то кой ви даде правото да отнемате биологичния следобеден сън на 5 годишните?! Изглежда мислите или не мислите, че децата ще я карат като вас в ободряването или смятате, че сънят като седиш на чин дава същия ободрявщ и възстановителен ефект, както да спиш на легло?! Българският етнос за да е на върха на таблицата по смърнтост ИЗКЛЮЧИТЕЛНА ВИНА ЗА ТОВА НОСЯТ политиците на ВЛАСТ, чрез свойте решения.
Господа Управляващи, ако БЪЛГАРСКИЯТ ЕТНОС МРЕ като на война не е ли по-добре да обявите война на ония, които водят тая война срещу българите, като по този начин ще отговорите на слуховете, че не ВИЕ ВОДИТЕ ТАЯ ВОЙНА срещу БЪЛГАРИТЕ... Не считате ли, че е ВАШЕ ЗАДЪЛЖЕНИЕТО ПРЕД Историята, и паметта на дедите ни, БЪЛГАРИНЪТ, ако ще да мре, да е на бойното поле, по време на война,а не - във мирно време, предаден от управниците си ...?!
Бойно поле е нашата държава. Българският етнос изчвзва. Ей, кой ще ви плаща данъците?Експериментът продължава...
цитирай
28.
анонимен -
аман от нестабилни лелки
13.06.2010 18:10
13.06.2010 18:10
аман от нестабилни лелки
цитирай
29.
анонимен -
излишна истеричност
13.06.2010 18:11
13.06.2010 18:11
излишна истеричност
цитирай
30.
анонимен -
народеййй, народейй, сбирай се...
13.06.2010 18:22
13.06.2010 18:22
народеййй, народейй, сбирай сеййй, уау, каква пародия! Като на пазара или битака.
цитирай
31.
анонимен -
дидо
13.06.2010 19:35
13.06.2010 19:35
Не свършиха малоумията в образованието и разбира се малоумниците ! Постоянно експерименти с децата от 20 години насам.
цитирайЗапочна Панацея да ни хвали.
Българи, това значи, че сме кът!
Благодаря ти казвам, мила Пани.
Зарадва ме. Измиваш ми срамът!
Апотеозът ти е много готин.
Навреме идва, стопля ми сърце.
Съвсем отчаян бях, с пръст ме сочат.
За Оли Рен, аз трън съм все!
"Мързелив е и обича да послъгва!"
Което си е вярно,случва се и това.
Но бас държа , че в Брюксел се надлъгват.
Командировъчни хвърчат до небеса!
Да се върнем към "бащино огнище."
Тук мира нямам, от моята жена.
Не стигат нови дрехи, обича и да кръшка.
В чужбина бачкам, тя слага ми рога!
Дечицата- от майчето си гледат:
"Давай кинти, изоставам от класа."
Напъвам се и пращам, отличници да стават.
А то - купон. В училище , не стъпил им крака!
Любовницата- и тя е отегчена.
Иска да съм като Брат и Пит.
Ахил в бицепса, а тя - Елена.
Да бия Парис, защото и навит!
цитирайБългари, това значи, че сме кът!
Благодаря ти казвам, мила Пани.
Зарадва ме. Измиваш ми срамът!
Апотеозът ти е много готин.
Навреме идва, стопля ми сърце.
Съвсем отчаян бях, с пръст ме сочат.
За Оли Рен, аз трън съм все!
"Мързелив е и обича да послъгва!"
Което си е вярно,случва се и това.
Но бас държа , че в Брюксел се надлъгват.
Командировъчни хвърчат до небеса!
Да се върнем към "бащино огнище."
Тук мира нямам, от моята жена.
Не стигат нови дрехи, обича и да кръшка.
В чужбина бачкам, тя слага ми рога!
Дечицата- от майчето си гледат:
"Давай кинти, изоставам от класа."
Напъвам се и пращам, отличници да стават.
А то - купон. В училище , не стъпил им крака!
Любовницата- и тя е отегчена.
Иска да съм като Брат и Пит.
Ахил в бицепса, а тя - Елена.
Да бия Парис, защото и навит!
Неграмотни деца, които по задължение прескачат от клас в клас?
Ширеща се неграмотност и "бисерчета" на кандидат студенските изпити?
Малолетни престъпници и проститутки по улиците?
Що за грижа за децата е това???
Децата трябва да са ангажирани колкото може повече.
Премахнаха извънкласните форми в училище, спортните площадки, опитните полета, творческите изяви...
Всички форми вече са платени. Колко родители могат да си позволят такса за балет, цигулка, език,... и пак се опира до ПАРИТЕ - този мощен фактор в днешно време.
Не може да се възстанови нещо рушено с години...
"Нека не тормозят децата ни толкова малки!
Да не им похабяват психиката!
Децата трябва да играят на топка и по градинки!
Моля , бъдете с нас!"
Тези неистови възгласи са просто смешни.
Нямате дори представа какво се случва в училище, ПАНАЦЕЯ!
И аз ви обичам, но мислете реално!!!
цитирайШиреща се неграмотност и "бисерчета" на кандидат студенските изпити?
Малолетни престъпници и проститутки по улиците?
Що за грижа за децата е това???
Децата трябва да са ангажирани колкото може повече.
Премахнаха извънкласните форми в училище, спортните площадки, опитните полета, творческите изяви...
Всички форми вече са платени. Колко родители могат да си позволят такса за балет, цигулка, език,... и пак се опира до ПАРИТЕ - този мощен фактор в днешно време.
Не може да се възстанови нещо рушено с години...
"Нека не тормозят децата ни толкова малки!
Да не им похабяват психиката!
Децата трябва да играят на топка и по градинки!
Моля , бъдете с нас!"
Тези неистови възгласи са просто смешни.
Нямате дори представа какво се случва в училище, ПАНАЦЕЯ!
И аз ви обичам, но мислете реално!!!
34.
анонимен -
Днес мама и тати са така тъпи, че не могат дас помогнат на детето си дори да си напише домашните от 5 клас
13.06.2010 21:00
13.06.2010 21:00
Да, нека децата ви останат прости и неуки като днешните си родители, вас включително, които ходят по врачки, вярват на астроложката от БТВ, но не и в наука.
Нека децата останат прости, да не могат да пишат и четата правилно и да пращат магистрала Люлин в Русе.
На 47 години съм и направо ми призлява колко тъпи, неуки, пълни с комплекси и без елементарна обща култура са днешните 30 годишни. Освен един английски език и да извадите една диплома я по право, а по администрация на публичния дом от някой измислен университет нищо друго не знаете.
Научих се да чета на 5 и то без училище. Нима детето ти е така тъпо, че няма да може? Вярно, че са ви тъпи и децата. То частни уроци, платени даскали, защо? Много просто - Днес мама и тати са така тъпи, че не могат дас помогнат на детето си дори да си напише домашните от 5 клас!!!
цитирайНека децата останат прости, да не могат да пишат и четата правилно и да пращат магистрала Люлин в Русе.
На 47 години съм и направо ми призлява колко тъпи, неуки, пълни с комплекси и без елементарна обща култура са днешните 30 годишни. Освен един английски език и да извадите една диплома я по право, а по администрация на публичния дом от някой измислен университет нищо друго не знаете.
Научих се да чета на 5 и то без училище. Нима детето ти е така тъпо, че няма да може? Вярно, че са ви тъпи и децата. То частни уроци, платени даскали, защо? Много просто - Днес мама и тати са така тъпи, че не могат дас помогнат на детето си дори да си напише домашните от 5 клас!!!
sestra написа:
Ранното им събиране в групи ще помогне на тези без възпитание да намерят себе си в групата и да не се държат като отвързани животни.
........................................................................................................
В това не вярвам по никакъв начин...... и не искам да се получава даже!!!!!! Нямаш ли семейно възпитание, единствената група, която може да те превъзпита е затвора!!
Не вярвате и не искате, но се налага. А като сте решили, че 7 годишните с лошо възпитание са за затвора, защо не ги изпратите още от люлката там, защото най-вероятно ще се увеличават. И сериозно ли мислите, че затворът е място за превъзпитание? И при положение, че училището не може да е такова според вас?
цитирайРанното им събиране в групи ще помогне на тези без възпитание да намерят себе си в групата и да не се държат като отвързани животни.
........................................................................................................
В това не вярвам по никакъв начин...... и не искам да се получава даже!!!!!! Нямаш ли семейно възпитание, единствената група, която може да те превъзпита е затвора!!
Не вярвате и не искате, но се налага. А като сте решили, че 7 годишните с лошо възпитание са за затвора, защо не ги изпратите още от люлката там, защото най-вероятно ще се увеличават. И сериозно ли мислите, че затворът е място за превъзпитание? И при положение, че училището не може да е такова според вас?
sestra написа:
sestra написа:
Ранното им събиране в групи ще помогне на тези без възпитание да намерят себе си в групата и да не се държат като отвързани животни.
........................................................................................................
В това не вярвам по никакъв начин...... и не искам да се получава даже!!!!!! Нямаш ли семейно възпитание, единствената група, която може да те превъзпита е затвора!!
Не вярвате и не искате, но се налага. А като сте решили, че 7 годишните с лошо възпитание са за затвора, защо не ги изпратите още от люлката там, защото най-вероятно ще се увеличават. И сериозно ли мислите, че затворът е място за превъзпитание? И при положение, че училището не може да е такова според вас?
Ранното им събиране в групи ще помогне на тези без възпитание да намерят себе си в групата и да не се държат като отвързани животни.
........................................................................................................
В това не вярвам по никакъв начин...... и не искам да се получава даже!!!!!! Нямаш ли семейно възпитание, единствената група, която може да те превъзпита е затвора!!
Не вярвате и не искате, но се налага. А като сте решили, че 7 годишните с лошо възпитание са за затвора, защо не ги изпратите още от люлката там, защото най-вероятно ще се увеличават. И сериозно ли мислите, че затворът е място за превъзпитание? И при положение, че училището не може да е такова според вас?
Хихихи, чета си коментара, препрочитам и не виждам къде съм пратила 7-годишни деца в затвора?!? Единственото, което казах е, че не получиш ли добро възпитание вкъщи, можеш да очакваш в бъдеще да посетиш затвора.... А Вие сериозно ли вярвате, че училището възпитава?!?! Чудя се на какво ли възпитава пето-, шесто-, седмо- и т.н. класниците в училището на сина ми, че всяка сутрин в 8 часа ги виждам да пушат цигарки в двора на училището... момичетата с прически, грим и маникюр, на които може да завиди всяка фолк-звезда и чантенца, в които не тетрадка можеш да събереш, ами и химикал едва ще се напъха.... Явно така ги възпитават в училище, че горките си мислят, че отиват на дискотека..... Предполагам, че се дължи на единствената година предучилищна подготовка, през която я са минали, я не........
явно е безкрайно трудно да се направи разлика между възпитание, обучение,семейно възпитание и кое в коя институция има прИоритет, това че учениците пушат едва ли са го научили от учителите дори и да има пушачи сред тях, защото никой учител не е дал пари на сина ти да си купи цигари, нито пък е осигурил средствата за чантенцата, грима и маникюрите, разбираш ли накъде бия...
но понеже се избяга от темата за предучилищното възпитание и вече се говори напосоки и наслука и се плюят учителите като виновни едва ли не за всичко просто спирам да коментирам
заради такова отношение на родители към учители, обучение и възпитание се срещам с четиригодишни деца които перфектно ме псуват на перфектен български език ежедневно и ми изнасят "лекции" по сексология, които няма как да съм им преподала аз, освен ако не съм преспала в семейната спалня за да направя показ, явно някои смятат че и за това сме виновни и чак когато собственото им дете ги шамароса на 18 години и малко по късно ги прати в старчески дом започват да се питат иронично " а бе, моя убостник колко години ходи на детска градина"
прочетете закона правилно
стига с тези истерии и прехвърляне на вина върху учителите
нали родителите не били такива каквито ги описах, а се занимавали с децата си
тогава откъде дойдоха невъзпитаните деца
ааа...вероятно от детските градини
стискам ти палци cchery да разбереш ситуацията правилно и да спреш да се самонавиваш
успех
цитирайно понеже се избяга от темата за предучилищното възпитание и вече се говори напосоки и наслука и се плюят учителите като виновни едва ли не за всичко просто спирам да коментирам
заради такова отношение на родители към учители, обучение и възпитание се срещам с четиригодишни деца които перфектно ме псуват на перфектен български език ежедневно и ми изнасят "лекции" по сексология, които няма как да съм им преподала аз, освен ако не съм преспала в семейната спалня за да направя показ, явно някои смятат че и за това сме виновни и чак когато собственото им дете ги шамароса на 18 години и малко по късно ги прати в старчески дом започват да се питат иронично " а бе, моя убостник колко години ходи на детска градина"
прочетете закона правилно
стига с тези истерии и прехвърляне на вина върху учителите
нали родителите не били такива каквито ги описах, а се занимавали с децата си
тогава откъде дойдоха невъзпитаните деца
ааа...вероятно от детските градини
стискам ти палци cchery да разбереш ситуацията правилно и да спреш да се самонавиваш
успех
38.
анонимен -
Въпросната cchery е изтрила почти всичките коментари от постинга си... и се е преместила ТУК!!!
14.06.2010 08:05
14.06.2010 08:05
Значи ли, че оттегля отвореното си писмо???
Голяма блог вълна сте направили - с три постинга само...
ПАНАЦЕЯ, може ли един въпрос?
Защо се захващаш с нещо, което не разбираш?
Защо всичките ти постинги са в категория "Технологии"?
Къде ТУК виждаш връзка с технологиите?
Или защото в тази категория пишат по-малко хора и излизаш на първа...
Просто констатации...
цитирайГоляма блог вълна сте направили - с три постинга само...
ПАНАЦЕЯ, може ли един въпрос?
Защо се захващаш с нещо, което не разбираш?
Защо всичките ти постинги са в категория "Технологии"?
Къде ТУК виждаш връзка с технологиите?
Или защото в тази категория пишат по-малко хора и излизаш на първа...
Просто констатации...
39.
анонимен -
Крайно време беше
14.06.2010 08:33
14.06.2010 08:33
Сетиха се най-после, че децата трябва да тръгват в първи клас ЗАДЪЛЖИТЕЛНО на 6 години, а на 5 да се предучилищна. Дъщеря ми ходи в УЧИЛИЩЕ от 3 годишна, тоест на 3 години се води училище, а не бебешки глупости, детски градини и темподобни щуротии. Докога българските деца ще изостават от нормалния цивилизован свят и ще тръгват на 7 години? Докога идиотщини? Кога ще се приеме най-после този закон за тръгване на училище от 5 годишна възраст?
цитирай
40.
анонимен -
Сетиха се най-после, че децата т...
14.06.2010 09:05
14.06.2010 09:05
анонимен написа:
Сетиха се най-после, че децата трябва да тръгват в първи клас ЗАДЪЛЖИТЕЛНО на 6 години, а на 5 да се предучилищна. Дъщеря ми ходи в УЧИЛИЩЕ от 3 годишна, тоест на 3 години се води училище, а не бебешки глупости, детски градини и темподобни щуротии. Докога българските деца ще изостават от нормалния цивилизован свят и ще тръгват на 7 години? Докога идиотщини? Кога ще се приеме най-после този закон за тръгване на училище от 5 годишна възраст?
Идиотщина е твоето мнение.Децата и от 8 години да започват училище,пак не е погрешно.Стига училището да е качествено.
41.
анонимен -
Ре
14.06.2010 09:13
14.06.2010 09:13
Ние сме малък, но изключително прост народ.
Даже не на 8, ако искаш на 10 направо.
цитирайДаже не на 8, ако искаш на 10 направо.
е голям ЛЪЖЕЦ и е един и същи и човек, поради анонимността си ще го наричам УМ БЕЛИЯТ ДЕЛФИН, щото се мисли за много умен. Въпроси:
1. Кво точно е изтрила чери от блога си?
2. Ти ли си създателя на въпросният законопроект? Явно да щото сега съзирайки яловото си недоносче и си гризеш ноктите на пръстите от яд, че "гениалнито" ти творение е толкова зле прието от обществото.
3. Чукаш ли пирони в стената? :)
Аре марш да решаваш судоко, да си запълниш по-смислено деня, делфинчо :)
цитирай1. Кво точно е изтрила чери от блога си?
2. Ти ли си създателя на въпросният законопроект? Явно да щото сега съзирайки яловото си недоносче и си гризеш ноктите на пръстите от яд, че "гениалнито" ти творение е толкова зле прието от обществото.
3. Чукаш ли пирони в стената? :)
Аре марш да решаваш судоко, да си запълниш по-смислено деня, делфинчо :)
анонимен написа:
Въпросната cchery е изтрила почти всичките коментари от постинга си... и се е преместила ТУК!!!
Хахахахахахха, ето как се създават интриги и се прави дамагогия.......... хахахах.... ако наличието на 40 коментара в моя постинг е изтриване на почти всички коментари, значи съм го направила.... В противен случай - може би е редно да кажеш едно "Прощавай, тази сутрин още не съм си измил/а очите след ставане от сън!" В моя блог дори не съм сетнала функцията първо да одобрявам коментарите и след това да излизат. Всеки с мнение е добре дошъл да коментира!
анонимен написа:
Значи ли, че оттегля отвореното си писмо???
НЕ:)))).......... Не го оттеглям....
sblasaci написа:
явно е безкрайно трудно да се направи разлика между възпитание, обучение,семейно възпитание и кое в коя институция има преоритет,
Мацка, като учител би следвало добре да познаваш правописа на думата "прИоритет"........... има ли смисъл да ти отговарям повече?!?!
Аз може и да съм се навила, може и да се навивам, но поне не тъпча на едно място...... не плюя учителите!! И казах, че ако и родителите да не дават никакво възпитание на децата си, то и училищата поне в съвременния им вид не го правят, щом позволяват, не могат да се справят, а вече и толерират подобно поведение на учениците си. Преди да се правят подобни нововъведения трябваше да се промени учебната база, трябваше да се стимулират учителите с по-високи възнаграждения, трябваше да се положат усилия те да възстановят самочувствието и авторитета си на една от най-престижните професии в страната, трябваше спортните школи да влязат в програмите на нашите училища, трябваше училищата да са защитени от дилъри, килъри и всякакви лайна и чак когато училището станеше привлекателно място за детето, да се правят тези промени.......
Ще отговоря на всички с нов постинг ,за да няма тая ми ти оная ми ти и неизяснени неща !
На един любопитник ще кажа , аз съм си ТЕХНОЛОГИЧНА и за това ще си пиша в технологии !Аз съм инженер и мисленето ми е технологично ,ако щеш ! Ти като искаш , ме изтрий.
цитирайНа един любопитник ще кажа , аз съм си ТЕХНОЛОГИЧНА и за това ще си пиша в технологии !Аз съм инженер и мисленето ми е технологично ,ако щеш ! Ти като искаш , ме изтрий.
понеже имам достойнството да си призная две грешки
- правописна грешка от бързане и да я поправя
- грешката да обяснявам нещо, което само трябва да се прочете, за да го разбереш, която няма как да поправя
цитирай- правописна грешка от бързане и да я поправя
- грешката да обяснявам нещо, което само трябва да се прочете, за да го разбереш, която няма как да поправя
osi4kata написа:
С това мнение съм най-съгласна!и при нас е така - децата тръгват на училище от 5 годишни. НЕ Е ТОЛКОВА ЗЛЕ, МИЛА. Има и предимства. Ти да не си мислиш, че ще ги "метнат"на уравнения още веднага?
Целувки
Целувки
Мисля, че прекалено много се стресирате. Днешните деца са много по-развити и варианта да почнат да учат от по-рано само ще им даде повече. В Япония децата учат от доста малки и са доста заети. Не мислите ли, че е по-добре така? Вместо да мислят за глупости и да се забиват пред компютъра, да се занимават с интересни неща. Защото в тази възраст децата са изключително любопитни и едва ли ще е проблем, с една хубава и балансирана система за обучение да възбудим тяхното желание за учене, а те го имат и в това съм 100% убедена. Била съм преподавател на малки деца и съм виждала как правят нещата с желание. Това са първите стъпки в интеграцията им като големи хора, а те искат да са големи. Най-малкото от психологическа гледна точка е по-добре, в крак със съвременния живот да развиваме мозъчетата им по-рано.
Само се надявам, тези които ще мислят върху системата и програмата за обучение да не оплескат нещата.
mikino написа:
Мисля, че прекалено много се стресирате.
Мисля, че прекалено много се стресирате.
Чудя се защо когато мислите противоположно първо тръгвате да ни търсите здравословни, психологически и вскяакви други проблеми. :) Аз не съм стресирана. Мене ме е яд, че се прави нещо, чиито истински причини са замаскирани от неловки мотиви. И ние се фокусирахме в дискусията си само върху ранното тръгване в предучилищна група. Но мен по-сериозно ме притеснява идеята за ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЦЕЛОДНЕВНО обучение до 7-ми клас. Защо?!? Защо ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!!?!? Ами аз в момента търся начин да работя на 4 или 6 часа, така че да си бъда с детето след обяд вкъщи. Аз искам да си бъда с него. След като израсне то цял живот ще е далеч от мен, от нашия дом?! Дали пък аз нямам претенции къде да го водя на спорт, изкуства и т.н. Или трябва да клекна пред нищото, което ми предлагат училищата?!?!
mikino написа:
Днешните деца са много по-развити и варианта да почнат да учат от по-рано само ще им даде повече. В Япония децата учат от доста малки и са доста заети. Не мислите ли, че е по-добре така?
На мен японската система не ми допада. Никак. И в крайна сметка си мисля, че вкарвайки децата от малки задължително някъде, ще освободим родителите и от малкото отговорност, която имат....... (това е твърдение на опонентите, че съвременните родители са безотговорни, аз не го подкрепям!) Ще си отдъхнат, че от тях се иска само да нахранят и облекат децата си, а възпитанието и обучението ще бъдат поверени просто на някой....... Дали пък не трябва да се превъзпитат и родителите?!?
mikino написа:
Само се надявам, тези които ще мислят върху системата и програмата за обучение да не оплескат нещата.
Аз даже и не се надявам.........
Пак казвам, ключа е в системата и програмата.
Защо трябва да се приема толкова негативно? Не търся проблем в никого, просто се чудя защо всичко ново се приема с отрицание?
А по повод, желанието на всяка майка да бъде до детето си - да разбираемо е, но все пак рано или късно това малко същество, ще трябва да вкуси и от нещата вън от къщи.
Била съм свидетел на деца, които не са ходили на детска градина и искам да Ви кажа, че точно тези деца срещат проблеми в общуването с връстници и като цяло с приемането на училището. И друг пример имам, което за мен е чисто осъкътяване на детето - жена, която не допускаше детето и да излиза, да се среща с приятели; дете, което тръгна по-късно на училище и което след 5-тия час вече си беше в къщи. Сега то вече не е дете, а живота го удари здравата, защото не познаваше външната среда. Не пожелавам никому подобно нещо, защото е страшно.
Нека се опитаме да помислим и за положителното в ранното тръгване на училище и нека не отричаме веднага, нещо което може би е в плюс за децата ни.
цитирайЗащо трябва да се приема толкова негативно? Не търся проблем в никого, просто се чудя защо всичко ново се приема с отрицание?
А по повод, желанието на всяка майка да бъде до детето си - да разбираемо е, но все пак рано или късно това малко същество, ще трябва да вкуси и от нещата вън от къщи.
Била съм свидетел на деца, които не са ходили на детска градина и искам да Ви кажа, че точно тези деца срещат проблеми в общуването с връстници и като цяло с приемането на училището. И друг пример имам, което за мен е чисто осъкътяване на детето - жена, която не допускаше детето и да излиза, да се среща с приятели; дете, което тръгна по-късно на училище и което след 5-тия час вече си беше в къщи. Сега то вече не е дете, а живота го удари здравата, защото не познаваше външната среда. Не пожелавам никому подобно нещо, защото е страшно.
Нека се опитаме да помислим и за положителното в ранното тръгване на училище и нека не отричаме веднага, нещо което може би е в плюс за децата ни.
Отговори ми на следният въпрос
синът/дъщерята тренират водна топка. Тренировките са сутрин/следобед в зависимост от смяната.
Как синът/дъщерята ще тренират, след като трябва да са целодневно в училище???
Най-големият проблем на готвеният законопроект е лишаването от възможността за спорт на децата.
И отговор - клубовете ще дойдат в училищата не го приемам, щото в училищата няма база.
цитирайсинът/дъщерята тренират водна топка. Тренировките са сутрин/следобед в зависимост от смяната.
Как синът/дъщерята ще тренират, след като трябва да са целодневно в училище???
Най-големият проблем на готвеният законопроект е лишаването от възможността за спорт на децата.
И отговор - клубовете ще дойдат в училищата не го приемам, щото в училищата няма база.
Да си отговорен родител не означава само да си до детето си, а и какво правиш когато си до него. Може да му отделиш 30мин., но тези 30мин. да са толкова ценни, колкото една година от живота му. Характера на детето се гради в първите 7 години, но това не предполага 7 години само в къщи с мама и тате и от време на време в градинката. В тази възраст децата са с конкретно-образно мислене и имат нужда да го разчупят, да погледнат от другата страна на монетата и да направят първите стъпки в развитието си. вярно, че родителят също може да му даде много, но не толкова много колкото един професионален педагог и контакта с външния свят. Отоворността на родителите от гледна точка на съвременната психология е най-голяма до достигане на 4-5 годишна възвраст - тогава детето изгражда навици и поведенчески стил, които все още могат да се доизградят, а те се доизграждат когато тръгне на детска градина и после на училище.
цитирайИмам дете на 6 години и бебе на годинка! Като съвестна майка давам голямото на градина , предучилищна. Голямото боледува , донесе на малкото. Голямото боледува , разболее се малкото. И лекарката ми препоръча да го спра!
И продължих да си гледам двете в къщи ! И ми бяха здрави!
После ! Тръгва големият на училище по цял ден ! Връща се в къщи и нищо не учил! А детето е умно. Сядаме вечерта да доучаваме. Детето заспива , аз се опитвам да му налея в главата!
И се отказах да седи следобед в училище. По-добре да си се наспи и после да си учим заедно. Щото учителката ни пишеше пчелички , ако той от раз буквичките ги пише красиво. А това не може да стане , ако предварително не се е упражнявал в къщи! И какво стана? Ние си учихме в къщи , а в училище само говореха какво добро дете е! Ами да! С него нямаха никакви проблеми! Той спокойно можеше изобщо да не ходи на училище!
цитирайИ продължих да си гледам двете в къщи ! И ми бяха здрави!
После ! Тръгва големият на училище по цял ден ! Връща се в къщи и нищо не учил! А детето е умно. Сядаме вечерта да доучаваме. Детето заспива , аз се опитвам да му налея в главата!
И се отказах да седи следобед в училище. По-добре да си се наспи и после да си учим заедно. Щото учителката ни пишеше пчелички , ако той от раз буквичките ги пише красиво. А това не може да стане , ако предварително не се е упражнявал в къщи! И какво стана? Ние си учихме в къщи , а в училище само говореха какво добро дете е! Ами да! С него нямаха никакви проблеми! Той спокойно можеше изобщо да не ходи на училище!
baimomchil написа:
Отговори ми на следният въпрос
синът/дъщерята тренират водна топка. Тренировките са сутрин/следобед в зависимост от смяната.
Как синът/дъщерята ще тренират, след като трябва да са целодневно в училище???
Най-големият проблем на готвеният законопроект е лишаването от възможността за спорт на децата.
И отговор - клубовете ще дойдат в училищата не го приемам, щото в училищата няма база.
синът/дъщерята тренират водна топка. Тренировките са сутрин/следобед в зависимост от смяната.
Как синът/дъщерята ще тренират, след като трябва да са целодневно в училище???
Най-големият проблем на готвеният законопроект е лишаването от възможността за спорт на децата.
И отговор - клубовете ще дойдат в училищата не го приемам, щото в училищата няма база.
Ами след като е определено за задължително, би трябвало самите клубове да регулират тренировките, спрямо училището. Повечето клубове са частни и си гледат интереса, те ще го направят, когато усетят отлива на деца в определеното време, сами ще си изместят тренировките.
mikino написа:
Пак казвам, ключа е в системата и програмата.
Защо трябва да се приема толкова негативно? Не търся проблем в никого, просто се чудя защо всичко ново се приема с отрицание?
А по повод, желанието на всяка майка да бъде до детето си - да разбираемо е, но все пак рано или късно това малко същество, ще трябва да вкуси и от нещата вън от къщи.
Била съм свидетел на деца, които не са ходили на детска градина и искам да Ви кажа, че точно тези деца срещат проблеми в общуването с връстници и като цяло с приемането на училището. И друг пример имам, което за мен е чисто осъкътяване на детето - жена, която не допускаше детето и да излиза, да се среща с приятели; дете, което тръгна по-късно на училище и което след 5-тия час вече си беше в къщи. Сега то вече не е дете, а живота го удари здравата, защото не познаваше външната среда. Не пожелавам никому подобно нещо, защото е страшно.
Нека се опитаме да помислим и за положителното в ранното тръгване на училище и нека не отричаме веднага, нещо което може би е в плюс за децата ни.
Защо трябва да се приема толкова негативно? Не търся проблем в никого, просто се чудя защо всичко ново се приема с отрицание?
А по повод, желанието на всяка майка да бъде до детето си - да разбираемо е, но все пак рано или късно това малко същество, ще трябва да вкуси и от нещата вън от къщи.
Била съм свидетел на деца, които не са ходили на детска градина и искам да Ви кажа, че точно тези деца срещат проблеми в общуването с връстници и като цяло с приемането на училището. И друг пример имам, което за мен е чисто осъкътяване на детето - жена, която не допускаше детето и да излиза, да се среща с приятели; дете, което тръгна по-късно на училище и което след 5-тия час вече си беше в къщи. Сега то вече не е дете, а живота го удари здравата, защото не познаваше външната среда. Не пожелавам никому подобно нещо, защото е страшно.
Нека се опитаме да помислим и за положителното в ранното тръгване на училище и нека не отричаме веднага, нещо което може би е в плюс за децата ни.
Микино, съгласявам се, че другата крайност, която си описала е ужасяваща!!!!! И това го има. Лошото е, че тя зависи от родителите и няма да бъде решена от тези промени. Сега детето вместо да се прибира след 5-я час веднага у дома, ще се прибира веднга след като свърши занималнята....... И то отново с мъката си, че другарчетата му са свободни....... За тези неща трябва да има отговорни органи, а не само агенции с гръмки имена като тази за закрила на детето.....
И пак ще уточня, че не съм скочила просто така от вчера за днес срещу тези промени. Още февруари и тук в блога, и в есоn.bg писах по въпроса: http://econ.bg/comments/article176159.html. Писах на министерството и тогава и търсех отговори....... еми уви - те разчитат на автоматичня респонс на електронните си пощенски кутии....... Тези хора трябва да бъдат държани отговорни. Не просто да ги плюем! Поздрави!
Децата не могат по 9 часа на ден да са заети! Те са още крехки! Имат нужда от сън!
Ако бъдат лишени от сън , ще настъпят НЕПОПРАВИМИ промени в психиката им!
Това е моята теза и трудно ще ме убедите в противното!
цитирайАко бъдат лишени от сън , ще настъпят НЕПОПРАВИМИ промени в психиката им!
Това е моята теза и трудно ще ме убедите в противното!
panazea написа:
Имам дете на 6 години и бебе на годинка! Като съвестна майка давам голямото на градина , предучилищна. Голямото боледува , донесе на малкото. Голямото боледува , разболее се малкото. И лекарката ми препоръча да го спра!
Ох, Пан и по този повод имам една огромна мъка...... синът ми изкара 4 скарлатини докато беше на градина. 4 пъти пи АБ по 10 дена, 4 пъти беше в карантина (и ние с него) по 10 дена и 4 пъти аз изтръпвах дали и сестра му няма да го последва. Честно изпадах в ужас само като видя познатите обриви. Още след втората скарлатина почнах и там "борба" с РИОКОЗ, с отдела по образование в нашата община, с градината на сина ми. След 4-тата вече се молех със сълзи по телефона на докторка от РИОКОЗ да дойдат и да вземат секрет от децата от групата на сина ми, да видят как са условията, да ми кажат защо по дяволите детото боледува?!?!?! И СЕ СЛУЧИ ЕДНО ГОЛЯМО НИЩО!!!! Там догмата е, че трябва да има поне 2 деца болни едновременно за да изследват цялата група. През цялото време ходехме на изследвания със сина ми, правехме консултации с микробиолог, детски инфекционист и кой ли не още господ, и хората бяха категорични, че това заболяване възниква когато има близък продължителен контакт между децата!!!!!!!
Това го написах за да попитам не беше ли по-редно първо да се оправят хигиената и изискванията за хигиена на детските заведения и училища?!?! Не трябваше ли оттам да се тръгне. Да има строги изисквания за това да не се допускат болни деца в групите и най-вече ТЕ ДА СЕ СПАЗВАТ!!!! Как мислите, дали бих искала да изживея същото с дъщеря си и дали няма да я спра от градина, ако това почне да се случва и с нея?!? Аз повече от всичко искам тя да контактува с другарчетата си в групата, ама беше добре да се повишат хигиенните условия, да ПОЧНАТ ДА ГИ ИЗВЕЖДАТ НАВЪН, а не само да ми се оправдават в всеки полъх на вятъра, че е студено!!!! Децата стоят по 8 часа в прашни и вмирисани стаи и си дишат....... няма дак азвам какво!!!
ДА! Така е на 100%, тези хора са отговорни за образованието на децата ни! Защото колкото и да се опитва един учител да направи интересни нещата, които учат, толкова самата система му реже ръцете. Минах по този път и за това се отказах от преподаване - саката е системата, старите кадри си преподават, колкото да им мине часа, а министерството се опитва да нахрани с 5 хляба и две рибки милиони ученици. Не става така, за съжаление!
цитирайАз много уважавам тези хора , с чиято помощ моите синове израстнаха!
Обаче! Оказа се ,че България няма нужда от образовани хора!
Нито един от колегите инженери по автоматика на сина ми не работи по специалността си.
В една разсипана държава зле се чувстват всички!
И не мога за разбера за какво искат децата по-бързо да пораснат? Трябват им нови роби ли? Що?
цитирайОбаче! Оказа се ,че България няма нужда от образовани хора!
Нито един от колегите инженери по автоматика на сина ми не работи по специалността си.
В една разсипана държава зле се чувстват всички!
И не мога за разбера за какво искат децата по-бързо да пораснат? Трябват им нови роби ли? Що?
panazea написа:
Аз много уважавам тези хора , с чиято помощ моите синове израстнаха!
Обаче! Оказа се ,че България няма нужда от образовани хора!
Нито един от колегите инженери по автоматика на сина ми не работи по специалността си.
В една разсипана държава зле се чувстват всички!
И не мога за разбера за какво искат децата по-бързо да пораснат? Трябват им нови роби ли? Що?
Обаче! Оказа се ,че България няма нужда от образовани хора!
Нито един от колегите инженери по автоматика на сина ми не работи по специалността си.
В една разсипана държава зле се чувстват всички!
И не мога за разбера за какво искат децата по-бързо да пораснат? Трябват им нови роби ли? Що?
Панацея, нали знаеш: лесно се управляват и манипулират неуки хора!
Може би това им е целта?
60.
panazea -
Миленче, за децата трябва много внимание и база , където да се обучават! Не мисля , че сме готови за рИформата!
14.06.2010 15:02
14.06.2010 15:02
mikino написа:
Панацея, нали знаеш: лесно се управляват и манипулират неуки хора!
Може би това им е целта?
panazea написа:
Аз много уважавам тези хора , с чиято помощ моите синове израстнаха!
Обаче! Оказа се ,че България няма нужда от образовани хора!
Нито един от колегите инженери по автоматика на сина ми не работи по специалността си.
В една разсипана държава зле се чувстват всички!
И не мога за разбера за какво искат децата по-бързо да пораснат? Трябват им нови роби ли? Що?
Обаче! Оказа се ,че България няма нужда от образовани хора!
Нито един от колегите инженери по автоматика на сина ми не работи по специалността си.
В една разсипана държава зле се чувстват всички!
И не мога за разбера за какво искат децата по-бързо да пораснат? Трябват им нови роби ли? Що?
Панацея, нали знаеш: лесно се управляват и манипулират неуки хора!
Може би това им е целта?
61.
анонимен -
ДО ЗАКОНОИЗМИСЛЯЧИТЕ
14.06.2010 16:48
14.06.2010 16:48
ЗАЩО НЕ ВЗЕМЕТЕ ДЕЦАТА В УЧИЛИЩЕ ОЩЕ ОТ РОДИЛНИЯ ДОМ???
УВАЖАЕМИ ГОСПОДА, КРАЙНО ВРЕМЕ Е ДА ЗАПОЧНЕТЕ ДА МИСЛИТЕ С ГОРНИТЕ СИ ГЛАВИ.
цитирайУВАЖАЕМИ ГОСПОДА, КРАЙНО ВРЕМЕ Е ДА ЗАПОЧНЕТЕ ДА МИСЛИТЕ С ГОРНИТЕ СИ ГЛАВИ.
62.
анонимен -
името няма значение
15.06.2010 08:59
15.06.2010 08:59
Наистина ли спорите тук в тези коментари как е по-правилно да се каже - детска градина или училище? На мен така ми се струва. Имам 2 деца, едното на предучилищна възраст, другото малко преди нея. По-голямото ходи на градина, по-малкото - не. Вижте, за мен проблема е, че в Бългрия "образователната система" нито е образователна, нито пък е система. За пример: Когато големият ми ин тръгваше на градина (на 2г 9месеца), помолих възпитателките му да ми дадат възможност да оставам с него за по 1 час първите дни, за да свикне по-лесно и да няма проблеми после с желанието да ходи на градина. Взмутиха се и категорично ме отрязаха. Така не можело! вместо това ми грабваха всяка сутрин пищящото дете от ръцете и го завличаха в стаята. В резултат детето се изплаши толкова много, че цяла година се наложи да го гледам отново в къщи и да го подготвям за втория опит. Това в отговор на въпроса "Колко пъти дойдохте да погледнете какво се прави в градините освен спане и ядене?" На практика всички родители, които познавам биха предпочели да дойдат, но не биват допускани, за щото "системата" твърди, че не може. Доколкото знам, в други страни това не е така. Твърдя го със сигурност за някоко европейски държави (Великобритания, Испания, Унгария, Норвегия, Швеция, Германия), тъй като във всички тях имам роднини и приятели, които имат деца в училищна/градиснка възраст. Второ - детските градини масово все още събират пари от родителите за играчки, спално бельо, килими, материали и т.н. Така че, да се твърди, че в такива детски градини се разрешава на децата да "направят причудливи фигурки от пердето" с ножица е абсурд. Нито пък биха внесли пръст и пясък в стаята на децата. СЪщо така в ПОВЕЧЕТО детски градини не извеждат децата за игри на открито - или защото дворовете са занемарени, или защото възпитателките ги мързи, или защото децата са твърде много и не е безопасно. каквато и да е причината, резултат е, че децата не получават достатъчно в това отношение. Така.. дотук какво се получва:
цитирай
63.
анонимен -
името няма значение
15.06.2010 09:22
15.06.2010 09:22
В България няма 2 детски градини, в които поне на 50% условията за децата да са еднакви. Почти няма детска градина или училище, в които да се използват едни и същи учебни материали. Дори има училищ, където всеки клас първокласници си учи по различни учебници. Родителите нямат възможност за избор на детска градина или защото няма места, или защото нямат достъп до заниманията в градините и няма въз основа на какво да направят избор. Така се налага да разчитат на слухове и на късмета децата им да попаднат на добри пореподаватели, които ще ги заниамват с боядисано картофено пюре (твърде съмнително), а не със сапунките по телевизията. Ето в това е проблема - не може да с твърди, че има система, когато не се гарантиа поне минимално общо качество. Да се измислят все по ободържавни изпити и изисквания е лесно, но за да се получат смислени резулати, подготовката трябва да е най-малкото върху общодървен учебен материал. Един 47 годишен коментатор каза, че днешпните 30 годишни са тъпи и децата ни ща са тъпи. Този човек ще ви каже също, че по времето, когато той е ходил на училище е имало по 1 единствен общодържавен учебник по всеки предмет. Така е лесно и смислено да се оценят знанията на децата. сега е все едно дали детето тръгва на учлище на 2 или на 12 - проблема не е нито във възрастта (децата са по начало любошитни и им е интересно да учат), нито в името - дали ще го кръстим предучилищна или задължителна детска градина. Проблема е, че няма система, няма правила, няма контрол. Законите се изменят двуизмерно и еднопосочно, без да се държи сметка, че образованието е твърде сложен, многопластов и все по-продължителен етап и процес в живота на хората. Както и да е, много писане стана. Дано поне за внуците ни нещо да се промени към добро! Поздрави!
цитирайне твърдя нищо абсурдно, поне не за нашата детска градина
никъде "системата" не е забранила достъп на родители, научете си правата
жалко е, че поставяте всички учители под общ знаменател
и една малка корекция- в детските градини работят учители-педагози, не "възпитателки", "лелки" или "забавачки"
цитирайникъде "системата" не е забранила достъп на родители, научете си правата
жалко е, че поставяте всички учители под общ знаменател
и една малка корекция- в детските градини работят учители-педагози, не "възпитателки", "лелки" или "забавачки"
65.
анонимен -
Един учител
15.06.2010 11:03
15.06.2010 11:03
Аз съм учител и работя в начално училище повече от 15 години. Това не е малко, не е и много. Пред очите ми се смениха няколко поколения и тенденцията е плашеща. Много елементарни и неграмотни хора виждам. За съжаление децата няма как да са други. Целодневното обучение, ако се провежда както трябва, е чудесно, но мисля,че няма нито пари, нито база за него. Къде и как ще се хранят, ще почиват, ще спортуват тези деца? Кой ще плаща на новоназначените учители? Нали все се повтаря, че няма пари! Никой не говори за тези подробности.
цитирай
66.
анонимен -
към 65
15.06.2010 12:42
15.06.2010 12:42
* не твърдя нищо абсурдно, поне не за нашата детска градина - Може би във вашата (лична? частна?) ДГ не е абсурдно, но я вземете се разходете например до някое малко градче -30-40 000 жители и проверете как е там? Или просто се поразходете и проверете в "не-вашите" ДГ.
* никъде "системата" не е забранила достъп на родители, научете си правата - Вие НАИСТИНА ли се опитвате да ме убедите, че навсякъде по детските градини, когато родителите поискат, мгат да присъстват на заниамнията на децата си, просто за да видят какво преставяляват? Формално може и да мам право, но фактически не е така и вие много добре го знаете. Аргумента е, че ако родителите присъстват, децата им "никога няма да свикнат". Моля, нека не се преструваме, че не знаем за какво става дума!
* жалко е, че поставяте всички учители под общ знаменател - какви учители съм поставила под общ знаменател? Или може би това е любима дежурна фраза?
*и една малка корекция- в детските градини работят учители-педагози, не "възпитателки", "лелки" или "забавачки" - не съм използвала "лелки" или "забавачки", като ще се хващаме за такива неща, дайте да се хванем... Определението "възпитателка" съм използвала защото учителите-падегози в "нашата" (определено не лична, нито пък частна) ДГ най-често наричат себе си така. Названието не е обидно (не и ако човек е уверен в себе си и в работата, която върши), само е по-кратко, по-българско и по-малко високопарно.
Основното ми твърдение беше, че в българското образование липсва система. А съдейки по нещата, които чувам, когато общувам с по-млади хора и деца в училищна възраст - и образованието не е много.
цитирай* никъде "системата" не е забранила достъп на родители, научете си правата - Вие НАИСТИНА ли се опитвате да ме убедите, че навсякъде по детските градини, когато родителите поискат, мгат да присъстват на заниамнията на децата си, просто за да видят какво преставяляват? Формално може и да мам право, но фактически не е така и вие много добре го знаете. Аргумента е, че ако родителите присъстват, децата им "никога няма да свикнат". Моля, нека не се преструваме, че не знаем за какво става дума!
* жалко е, че поставяте всички учители под общ знаменател - какви учители съм поставила под общ знаменател? Или може би това е любима дежурна фраза?
*и една малка корекция- в детските градини работят учители-педагози, не "възпитателки", "лелки" или "забавачки" - не съм използвала "лелки" или "забавачки", като ще се хващаме за такива неща, дайте да се хванем... Определението "възпитателка" съм използвала защото учителите-падегози в "нашата" (определено не лична, нито пък частна) ДГ най-често наричат себе си така. Названието не е обидно (не и ако човек е уверен в себе си и в работата, която върши), само е по-кратко, по-българско и по-малко високопарно.
Основното ми твърдение беше, че в българското образование липсва система. А съдейки по нещата, които чувам, когато общувам с по-млади хора и деца в училищна възраст - и образованието не е много.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 56570
Блогрол
1. miaa
2. бъди българин
3. geravna
4. zeravna
5. zeravna
6. virginia grotta
7. Виртуална библиотека
8. Къде сте
9. Песен за Нибелунгите
10. Войни на Тангра
2. бъди българин
3. geravna
4. zeravna
5. zeravna
6. virginia grotta
7. Виртуална библиотека
8. Къде сте
9. Песен за Нибелунгите
10. Войни на Тангра