Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.04.2010 14:39 - Бомбардировките над София, 1944
Автор: panazea Категория: Технологии   
Прочетен: 1752 Коментари: 9 Гласове:
24


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Спомени на моите близки

На татко Цено :

Вървях по улицата , когато завиха сирените . Тръгнахме към убежището. Вътре беше пълно с народ. Не можеше да се диша!

Излезнах навън. Предпочетах бомбите , вместо да умра от задушаване!После разбрах , че трима души се задушили от липса на кислород.

Тътенът беше страхотен. Навсякъде падаха бомби . Ужас!

На дядо Ангел:

Бях се върнал в София да взема някакви вещи. Не чух сирените. Мина един съсед и ми вика: Ангеле , да бягаме , сирените вият

Тръгнахме по улиците. Бомби падаха навсякъде . Там , където беше нашата кооперация зееще дупка. Ако бях останал , щях да съм там. Господ ми прати съседа , за да ме спаси!

Тръгнах към вилата в Банки. Релсите бяха прекъснати. Нямаше влак. Тръгнахме пеш. Цяла върволица народ. На Лъвов мост видях сина ми с колелото. Пратих го да извести , че съм жив !

На вуйчо Иван:

Бях дете 14 годишно. Татко беше се върнал в София. Чухме сирените . Аз взех колелото и тръгнах да търся татко. Стигнах до Лъвов мост. Цяла София гореше. В тълпата видях  татко. Той ми нареди да се върна , да успокоя майка , че е жив!

На майка Елена:

Помня този ден. Татко беше слезнал до София. Беше страшно. Мама се разплака . Излезнахме четиримата , мама , аз , Фането и Жоро да чакаме завръщането на татко. Разплакахме се. Гледахме пътя , по който нямаше никой . Като в разказа „Иде ли”.




Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. demidin - Да не дава Господ никога повече Б...
15.04.2010 16:40
Да не дава Господ никога повече БЕЗУМИЯ!!!
цитирай
2. bizcocho - Докато има безумни и подкрепящи ги, ...
15.04.2010 17:39
Докато има безумни и подкрепящи ги, ще се сее смърт :( Тъкмо преди този, прочетох един постинг - и там смърт, насилие... :(
цитирай
3. анонимен - Поздравявам те!
15.04.2010 21:09
Като няма смели мъже, жените ще поемат нещата.
Мрем си да се съюзяваме с бившите си душмани. И турските паши са били повечето от английски и немски произход, но сега са ни първи приятели.
цитирай
4. panazea - demidin,
16.04.2010 12:11
Никога повече!
цитирай
5. panazea - bizcocho ,
16.04.2010 12:14
Съжалявам за тези факти!
Но това е истината!
Колко не са имали късмета на татко и дядо!
Ако си бяха отишли , сега нямаше да ни има , за да разказваме!
Пиша го , за да се помни!
Никога повече!
цитирай
6. panazea - kushel ,
16.04.2010 12:17
Няма вечни приятели!
Има вечни интереси!
Фактите го доказват!
Сега е време да видим кои са ИНТЕРЕСИТЕ НА БЪЛГАРИЯ.
Поздрав!
цитирай
7. nicodima - Баща ми е бил в бронетанковия полк тогава...
16.04.2010 14:16
Разчиствали са развалините... и труповете...
Доскоро ми показваше къде какво е имало преди "прекрояването" на София...
Семейството на свекърва ми е пострадало, цяло семейство са били убити, а техния дом - срутен...
цитирай
8. panazea - nicodima ,
16.04.2010 17:06
Поклон пред невинните жертви!
Това са били цивилни лица.
На майка е изгоряла покъщнината и книгите.
Нямало на какво да спят.
Виждам , че други не са имали техния късмет!
цитирай
9. germantiger - Детайл...
15.07.2011 14:24
Почти никой не знае, че първата бомбардировка през ВСВ над и "върху" България е извършена юли 1941г. от съветски бомбардировачи в покрайнините на Русе.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: panazea
Категория: Технологии
Прочетен: 6881925
Постинги: 3990
Коментари: 11585
Гласове: 56441
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930