Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.04 23:44 - Древни цивилизации от Арабския полуостров до Сирийската пустиня
Автор: panazea Категория: Регионални   
Прочетен: 565 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Ancient Civilizations Arabian Peninsula to the Syrian Desert

https://www.youtube.com/watch?v=0pUVh3O21iw

  Древни цивилизации от Арабския полуостров до Сирийската пустиня От Арабския полуостров разглеждаме древен керван път през пустинята до Сирия. ; По пътя няколко буйни оазиса в иначе безплодната сирийска пустиня идват на помощ под формата на Мариб и Петра, цитат на голямата гробница на Аарон, която е изсечена от скална стена, заедно с красивия град Палмира в Сирия .
Ранно развитие
В периода от средата на 2-ро хилядолетие пр.н.е. до началото на новата ера обществата в Западна Азия, Средиземноморието, Китай и Индийския субконтинент развиват големи транспортни мрежи за търговия.
Един от жизненоважните инструменти, които улесняват търговията на дълги разстояния, е превозването и опитомяването на товарните животни. Организираните кервани, видими от 2-рото хилядолетие пр.н.е., можели да превозват стоки на голямо разстояние, тъй като фуражът бил предимно достъпен по пътя. Опитомяването на камилите позволява на арабските номади да контролират търговията на дълги разстояния с подправки и коприна от Далечния изток до Арабския полуостров. Караваните бяха полезни в търговията на дълги разстояния предимно за превоз на луксозни стоки, транспортирането на по-евтини стоки на големи разстояния не беше изгодно за операторите на каравани. С продуктивното развитие на технологиите от желязо и бронз, по-новите търговски пътища – разпространяващи иновации на цивилизациите – започнаха да се издигат. Морска търговия
Доказателствата за морската търговия между цивилизациите датират от поне две хилядолетия. Навигацията е била известна в Шумер между 4-то и 3-то хилядолетие преди Христа и вероятно е била позната от индианците и китайците преди шумерите. Египтяните са имали търговски пътища през Червено море, внасяйки подправки от „Земята на Пунт“ (Източна Африка) и от Арабия. Еволюция на индийските търговски мрежи. Основната карта показва маршрутите от времето на Моголите, Вмъкнат A показва основните праисторически културни течения, B: маршрути преди Маури, C: маршрути на Маури, D: маршрути c. 1-ви век от н.е. и E: "Z"-образният регион на развитите пътища.
Морската търговия започва с по-безопасна крайбрежна търговия и се развива с манипулирането на мусонните ветрове, което скоро води до преминаване на граници на търговията като Арабско море и Бенгалския залив. Южна Азия имаше множество морски търговски пътища, които я свързваха с Югоизточна Азия, като по този начин правеше контрола на един маршрут, водещ до морски монопол, труден. Индийските връзки с различни държави от Югоизточна Азия го предпазват от блокажи по други маршрути. Използвайки морските търговски пътища, търговията на насипни стоки става възможна за римляните през 2-ри век пр.н.е. Римски търговски кораб би могъл да обхване Средиземно море за един месец на една шестдесета от цената на сухопътните маршрути. Видими търговски пътища
Полуостров Анадола лежеше на търговските сухопътни пътища към Европа от Азия, както и на морския път от Средиземно до Черно море. Записите от 19 век пр. н. е. свидетелстват за съществуването на асирийска търговска колония в Канеш в Кападокия (сега в съвременна Турция). Търговските мрежи на Стария свят включваха Големия магистрален път на Индия и Пътят на тамяните на Арабия. Транспортна мрежа, състояща се от магистрали с твърда настилка, използващи бетон, направен от вулканична пепел и вар, е построена от римляните още през 312 г. пр. н. е., по времето на цензора Апий Клавдий Цекус. Части от средиземноморския свят, Римска Британия, речната система Тигър-Ефрат и Северна Африка попадат под обхвата на тази мрежа в някакъв момент от своята история. 
Ancient Civilizations Arabian Peninsula to the Syrian Desert From the Arabian Peninsula, we look at an ancient caravan route through the desert to Syria. ; Along the way, several lush oases in the otherwise barren Syrian desert come to our rescue in the form of Marib and Petra, cite of the great tomb of Aaron that is carved out of a rock face, along with the beautiful city of Palmyra in Syria.
Early development
The period from the middle of the 2nd millennium BCE to the beginning of the Common Era saw societies in Western Asia, the Mediterranean, China and the Indian subcontinent develop major transportation networks for trade.
One of the vital instruments which facilitated long distance trade was portage and the domestication of beasts of burden. Organized caravans, visible by the 2nd millennium BCE, could carry goods across a large distance as fodder was mostly available along the way. The domestication of camels allowed Arabian nomads to control the long distance trade in spices and silk from the Far East to the Arabian Peninsula. Caravans were useful in long-distance trade largely for carrying luxury goods, the transportation of cheaper goods across large distances was not profitable for caravan operators. With productive developments in iron and bronze technologies, newer trade routes—dispensing innovations of civilizations—began to rise. Maritime trade
Evidence of maritime trade between civilizations dates back at least two millennia. Navigation was known in Sumer between the 4th and the 3rd millennium BCE, and was probably known by the Indians and the Chinese people before the Sumerians. The Egyptians had trade routes through the Red Sea, importing spices from the "Land of Punt" (East Africa) and from Arabia. Evolution of Indian trade networks. The main map shows the routes since Mughal times, Inset A shows the major prehistorical cultural currents, B: pre-Mauryan routes, C: Mauryan routes, D: routes c. 1st century CE, and E: the "Z" shaped region of developed roads.
Maritime trade began with safer coastal trade and evolved with the manipulation of the monsoon winds, soon resulting in trade crossing boundaries such as the Arabian Sea and the Bay of Bengal. South Asia had multiple maritime trade routes which connected it to Southeast Asia, thereby making the control of one route resulting in maritime monopoly difficult. Indian connections to various Southeast Asian states buffered it from blockages on other routes. By making use of the maritime trade routes, bulk commodity trade became possible for the Romans in the 2nd century BCE. A Roman trading vessel could span the Mediterranean in a month at one-sixtieth the cost of over-land routes. Visible trade routes
The peninsula of Anatolia lay on the commercial land routes to Europe from Asia as well as the sea route from the Mediterranean to the Black Sea. Records from the 19th century BCE attest to the existence of an Assyrian merchant colony at Kanesh in Cappadocia (now in modern Turkey). Trading networks of the Old World included the Grand Trunk Road of India and the Incense Road of Arabia. A transportation network consisting of hard-surfaced highways, using concrete made from volcanic ash and lime, was built by the Romans as early as 312 BCE, during the times of the Censor Appius Claudius Caecus. Parts of the Mediterranean world, Roman Britain, Tigris-Euphrates river system and North Africa fell under the reach of this network at some point of their history.  




Гласувай:
3



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: panazea
Категория: Технологии
Прочетен: 4615711
Постинги: 3159
Коментари: 12043
Гласове: 52522
Календар
«  Септември, 2022  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930