Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.03.2011 15:00 - Българското образование
Автор: panazea Категория: Политика   
Прочетен: 6305 Коментари: 29 Гласове:
32


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

             Не е тайна за никого , че знаем все по-малко . Т. е. българското образование върви към регрес .
Аз знам по-малко от татко и майка , моите деца знаят по-малко от баща си и мен . Т. е. тенденцията е надолу .
Че се извършва експеримент с нас , това за никого не е тайна .
Първо от образователната система бе изхвърлен  Старобългарския , за да не знаем , какво сме дали на света .
Премахна се Латинския и Старогръцкия , щото можеше да прочетем неудобни извори .
Всички науки се пренаписаха .Учебниците ставаха все по-тежки и все по-непотребни , като съдържание .
Историята се изкриви до неузнаваемост . От литературата изхвърлиха Българските класици , щото са патриоти .
Промениха устоите на биологията .Математиката и физиката останаха незасегнати , щото трудно се променят Всемирни Закони . Цензурата следеше зорко какво се чете , какво има в библиотеките , а неудобните автори бяха арестувани.  И така дълги години .
Сега отново ще си правят експеримент с децата ни и отново ще се пренаписват учебниците .
Коя Истина ще напишете , Господа Патриоти ?
След като се опитваха да ни погърчат , потурчат , понемчат , пославянчат , поамериканчат ! Сега какво? Чии идеали ще възпяваме? Чия истина ще защитаваме ?
И какъв стимул могат да имат децата да учат , след като учените ги изхвърлят на улицата , младите специалисти не могат да си намерят работа ?
А мутрите си се оправят чудесно в това беззаконие и без да учат . А мутресите си купуват дипломите или си вадят фалшиви такива у странство ! Що пък не ! Всичко , което не е забранено е позволено !
Под секрет ще ви кажа , че всички мутреси умират да са психоложки . Те бъркат Психология с Психо !
И цялата тази гмеж е пред екрана , окупирала БТ . Чудесен пример за тийнейджъри !


Тагове:   образование,


Гласувай:
32



1. razkazvachka - Някои неща се промениха
15.03.2011 15:47
1. пазарната икономика я изтълкувахме и се превърнахме в пазарище - с всякакви оттенъци
2. наддържавните и трансграничните организации иззеха работодателските функции на една евентуална държава и износа на работна сила в т.ч. професионалиссти извън граница
3. тежестта на един професор в университет се измерва с това колко пари е донесъл на университета от проекти чрез които се изнасят млади мозъци навън, а науката изисква концентрация и човек няма време да е бизнесмен, ако е учен.
4. престижът на един български вуз се измерва с това колко научен износ има в чужбина за обслужване на чужди икономики
5. остава непоклатима максимата: който дава пари - поръчва музиката: никой не дава пари и затова музиката е - който каквото умее да си пее
6. след като някой може да си купи диплома и съответно да стане началник на знаещите и можещите (та да видят те и много да не знаят) - то и критериите за знаене и можене са според тяхната мяра - и настана масово производство и възпроизводство на всякакви "Калинки".
цитирай
2. panazea - Разказче , жестоката истина ! Аз цял живот си попълвам дупките в образованието , ама те са като софийските улици.
15.03.2011 15:56
Едно ще ти кажа ! Хората сега са по-добри !
Учителите на децата ми бяха ХОРА и по-добри от моите учители .
И сега децата имат много добри учители .
Аз 21 години чаках да се напишат учебниците и се изпренадах . И вече не вярвам .
Но свестни хора се намират ! И студенти , които са учили в Софийския университет се хвалят , че имат много добри преподаватели .
Може би личният пример все пак е въздействащ .
Ти знаеш - какво аз любя и какво милея !
цитирай
3. creatura - Мнението ми за българското обра...
15.03.2011 17:54
Мнението ми за българското образование е,че децата ни изучават прекалено много ненужни неща и то поднесени по труднодостъпен начин.Равнището на образованието е много ниско.Всеки може да си купи диплома.Учиш,учиш и накрая се оказва,че няма работа или се сблъскаваш с практиката и се оказва,че не знаеш нищо.
цитирай
4. panazea - Така е ! Изучават се трудни материи , а децата са в крехка възраст.
15.03.2011 18:31
creatura написа:
Мнението ми за българското образование е,че децата ни изучават прекалено много ненужни неща и то поднесени по труднодостъпен начин.Равнището на образованието е много ниско.Всеки може да си купи диплома.Учиш,учиш и накрая се оказва,че няма работа или се сблъскаваш с практиката и се оказва,че не знаеш нищо.


Някои предмети не са им по силите . Ние учехме в 11 клас това , което в Европа се учеше в 13 ти или първа година студент.
И като видяха , че българчетата са много способни , им утежниха бремето до изнемога . Децата съвсем се отказаха .
Сега изведнъж им просветна на Просветата . Че трябва да се изучават по-малко неща , ама основни .
Но като знам критериите им , аз нямам много надежда , че учебниците ще бъдат на ниво . Има кой да ги напише , но КОЙ ще ги одобрява? Ето там е проблемът.
20 години чаках и сега вече се изпренадах . Не им вярвам !
цитирай
5. neprosvet - Учебниците за началния и прогимназиалния курс са безобразни.
15.03.2011 19:17
Особено за по-малките деца, ужас! Особено историята е написана на някакъв предполагаем "академичен" стил, което представлява едни изречения от кухи фрази, без смисъл. В една точка по История, която е от десетина реда са упоменати седем хана. Само са изредени с имена и година на управление. Детето го прочита, но няма нещо, което да го накара да го запомни. Или пък за Априлското въстание информацията за децата беше от два реда! Какво да запамети детето?
По математика тази година разбрах от внучката, че се учи действие степенуване, действия с рационални числа и...Това е за деца в шести клас.
Вярное, че децата сега наистина се раждат по-умни, но защо толкова от малки ги товарим толкова много. Тази година по малко, но миналата година много се занимавах с внучката ми. Детето е ученолюбиво, старателно, ама ние до късно вечерта все уроци учим. Всеки ден имат по 5 по 6 а внякои дни и по 7 часа. То от училище се връща уморено и няма време да почине. Веднага започвахме подготовката за следващият ден. Жал ми е, че нямат време децата за игра.
Простете на една пристрасна баба, но винаги съм искала това да си го кажа на висок глас. Казах си го.
Подкрепям те напълно, мила приятелко!
Приятна и спокойна вечер!
цитирай
6. kundalini - "И цялата тази гмеж е пред екрана":(
15.03.2011 19:32
Споделям мислите изразени от теб, като допълвам, че до 10 години или ще има много частни училища и в провинцията....или родителите все повече и повече ще виждат нуждата от това децата им да доучват като частни ученици. Казвам това като майка на седмокласничка и десетокласник, които въпреки че учат в добри училища, виждам до какви умения достигат днес. Материалът, който се преподава няма време да се затвърждава, което неминуемо води до незадълбочени знания, да не говорим за придобити умения. Да не говорим за отношение на обществото към учителя....и прочие.

Поздрави:)
цитирай
7. aida - А за какво избщо говорим !???
15.03.2011 20:00
Образование няма. Не мога да разбера как се изписаха толкова много глупости по тези родни учебници. Не мога да разбера за какво изобщо става въпрос, защото дори и въпрос ти е трудно да зададеш. Пълна простотия. Хиляди издателства, кое от кое по-глупави. Нямам думи. И няма да се оправи скоро това, въпреки, че винаги съм била оптимистично настроена, но конкректно за това не съм. Как децата ни да се заинтересоват за нещо, като в тях не пише нищо !?? После обаче отговорът е плачевен " Ама те не са научени да учат "
Ама мили наши преподаватели, българи, как да учи това дете като няма какво да научи !!??? Или да учи простотииите на комплексарите, които си мислят, че са написали учебници !???
Неее няма да я бъде - иде неграмотна нация, за СЪЖАЛЕНИЕ , а и предн.стои тя да ни управлява след време. Ха да ни е честито !!!
цитирай
8. bigbrother2 - Аз мисля,
15.03.2011 20:20
че и сега има деца умни и образовани.
Лошото е че и сега е актуално
.....................
Христо Ботев

БОРБА

В тъги, в неволи младост минува,
кръвта се ядно в жили вълнува,
погледът мрачен, умът не види
добро ли, зло ли насреща иде...
На душа лежат спомени тежки,
злобна ги памет често повтаря,
в гърди ни любов, ни капка вяра,
нито надежда от сън мъртвешки
да можеш свестен човек събуди!
Свестните у нас считат за луди,
глупецът вредом всеки почита:
"Богат е", казва, пък го не пита
колко е души изгорил живи,
сироти колко той е ограбил
и пред олтарят бога изамамил
с молитви, с клетви, с думи лъжливи.
И на обществен тоя мъчител
и поп, и черква с вяра слугуват;
нему се кланя дивак учител,
и с вестникарин зайдно мъдруват,
че страх от бога било начало
на сяка мъдрост... Туй е казало
стадо от вълци във овчи кожи,
камък основен за да положи
на лъжи свети, а ум човешки
да скове навек в окови тежки!
Соломон, тоя тиран развратен,
отдавна в раят найде запратен,
със свойте притчи между светците,
казал е глупост между глупците,
и нея светът до днес повтаря -
"Бой се от бога, почитай царя!"
Свещена глупост! Векове цели
разум и совест с нея се борят;
борци са в мъки, в неволи мрели,
но кажи, що са могли да сторят!
Светът, привикнал хомот да влачи,
тиранство и зло и до днес тачи;
тежка желязна ръка целува,
лъжливи уста слуша с вяра:
млъчи, моли се, кога те биять
кожата ти да одере звярът
и кръвта да ти змии изпият,
на бога само ти се надявай:
"Боже, помилуй - грешен съм азе"
думай, моли се и твърдо вярвай -
бог не наказва, когото мрази...
Тъй върви светът! Лъжа и робство
на тая пуста земя царува!
И като залог из род в потомство
ден и нощ - вечно тук преминува.
И в това царство кърваво, грешно,
царство на подлост, разврат и сълзи,
царство на скърби - зло безконечно!
кипи борбата и с стъпки бързи
върви към своят свещени конец...
Ще викнем ние: "Хляб или свинец!"
Стихотворението "Борба" е излязло за пръв път във в. "Дума на българските емигранти" (1871) без последните десет стиха. Цялото е публикувано в "Песни и стихотворения".
цитирай
9. injir - Текстът в учебника по литература е ...
15.03.2011 21:43
Текстът в учебника по литература е по-лесен, от текста в учебника по история или география за 5,6 и 7 клас.Физиката в седми клас е на ниво 9 или 10 клас. Децата учат за лещи, вдлъбнати огледала и всякаква оптика, която вероятно изучават и студентите. Аз с трудност бих усвоила тази материя, а какво остава за учениците. Все пак става въпрос за деца до тринадесетгодишна възраст.
цитирай
10. magicktarot - Всичко е пари, Панацея, така мислят, най-вероятно, повечето "отговорни другари" -
16.03.2011 07:18
щом казваш, че ще се правят нови учебници - ясно е, че някой ще лапне голямата държавна поръчка! Важни са парите, а кой и как ще напише учебниците е второстепенно. И аз хич не съм доволна от учебниците на дъщеря ми, сега е на 12 години, шести клас. Ужасни са! Предполагам новите ще са още по-идиотски!

Няма нищо лошо всичко да е пари - но парите да са си пари, образованието - образование. А покрай тия пари става така, че те поглъщат всичко. И се сбъдва народната максима: парите са добър слуга, но лош господар...

Поздрави и успешен ден!:)
цитирай
11. galicin - Каквито началниците, такава и работата
16.03.2011 09:46
Ние с поручик Ржевски и корнет Оболенски не еднократно сме дискутирали ситуацията в армията и командването. Трябва да призная обаче, че образованието не сме го засягали, малко ни е далечно, обвито в мъгла бих казал.
Но това което сте написали panazea обезпокоително!
Тръпки ме побиха като разбрах че са премахнали Латинския и Старогръцкия. Така се развълнувах, че чак се разтреперах, за да продължа да чета нататък трябваше да ударя една освежителна водка. Ржевски и той се развълнува, подкрепи се и отиде да търси корнета за спешна оперативка - какво да правим с образованието.
Ще докладвам предложения как да спасим ситуацията по-късно.
цитирай
12. rpatel - Така е, за съжаление. И после защо да ...
16.03.2011 10:55
Така е, за съжаление. И после защо да се мъчиш да учиш, като ако имаш връзки си ОК, ама като нямаш... ще ти дам само един пример за това колко е безсмислено всичко, ако нямаш "гръб". С магистратура съм, обаче вече от доставреме съм без работа, защото: "Криза е.", "Не назначаваме нови хора, особено без стаж." и т.н. В същото време, обаче, един доста известен българин, директор на държавна институция открива отдел (!!!) заради своя зет! Защото момчето не може да работи какво да е, трябва да е шеф! Признавам си, не познавам въпросния зет, но познавам съпругата му, на моите години е, т.е. мъжът й да е на 30 и няколко и едва ли е постигнал кой знае колко много по отношение на кариерата си. А и забележи, става дума за държавна институция, не за частна фирма. Ако беше частна фирма и 5 отдела да открият заради него все ми е тая, ама в държавна организация, която е на бюджетна издръжка и в която на хората им орязаха заплатите заради кризата, в същото време не само назначават нов човек, но и му откриват отдел. Как ти звучи, а? И после да се чудиш защо се мъчих да уча толкова, че и магистратура да завършвам, след като дори като секретарка не мога да си намеря работа, пък по-специалността-абсурд! Защото не съм роднина или приятелка на когото трябва! Е, кажи ми при това положение на нещата, какъв стимул имат децата да учат? След като си знаят, че мама и тате нямат връзки и съответно бъдещето им е предначертано, 40 години да работят за жълти стотинки за някой с купена диплома, но пък познаващ "правилните" хора!
цитирай
13. panazea - Благодаря ! Хората , които са най-близо до децата , разбират техните и нашите проблеми .
16.03.2011 11:54
neprosvet написа:
Особено за по-малките деца, ужас! Особено историята е написана на някакъв предполагаем "академичен" стил, което представлява едни изречения от кухи фрази, без смисъл. В една точка по История, която е от десетина реда са упоменати седем хана. Само са изредени с имена и година на управление. Детето го прочита, но няма нещо, което да го накара да го запомни. Или пък за Априлското въстание информацията за децата беше от два реда! Какво да запамети детето?
По математика тази година разбрах от внучката, че се учи действие степенуване, действия с рационални числа и...Това е за деца в шести клас.
Вярное, че децата сега наистина се раждат по-умни, но защо толкова от малки ги товарим толкова много. Тази година по малко, но миналата година много се занимавах с внучката ми. Детето е ученолюбиво, старателно, ама ние до късно вечерта все уроци учим. Всеки ден имат по 5 по 6 а внякои дни и по 7 часа. То от училище се връща уморено и няма време да почине. Веднага започвахме подготовката за следващият ден. Жал ми е, че нямат време децата за игра.
Простете на една пристрасна баба, но винаги съм искала това да си го кажа на висок глас. Казах си го.
Подкрепям те напълно, мила приятелко!
Приятна и спокойна вечер!

цитирай
14. panazea - Частните училища не са на ниво ! Не се заблуждавай . там са деца с много пари , мързеливи и разглезени.
16.03.2011 11:58
kundalini написа:
Споделям мислите изразени от теб, като допълвам, че до 10 години или ще има много частни училища и в провинцията....или родителите все повече и повече ще виждат нуждата от това децата им да доучват като частни ученици. Казвам това като майка на седмокласничка и десетокласник, които въпреки че учат в добри училища, виждам до какви умения достигат днес. Материалът, който се преподава няма време да се затвърждава, което неминуемо води до незадълбочени знания, да не говорим за придобити умения. Да не говорим за отношение на обществото към учителя....и прочие.

Поздрави:)


Аз уважавам учителите в обикновени училища . Трябва им само достойно заплащане.
цитирай
15. panazea - Започнала е дискусия за образованието : http://bgzemia.blog.bg/politika/2011/02/22/televizionna-diskusiia-po-ideiniia-proekt-za-obrazovanieto-v.691784
16.03.2011 12:00
aida написа:
Образование няма. Не мога да разбера как се изписаха толкова много глупости по тези родни учебници. Не мога да разбера за какво изобщо става въпрос, защото дори и въпрос ти е трудно да зададеш. Пълна простотия. Хиляди издателства, кое от кое по-глупави. Нямам думи. И няма да се оправи скоро това, въпреки, че винаги съм била оптимистично настроена, но конкректно за това не съм. Как децата ни да се заинтересоват за нещо, като в тях не пише нищо !?? После обаче отговорът е плачевен " Ама те не са научени да учат "
Ама мили наши преподаватели, българи, как да учи това дете като няма какво да научи !!??? Или да учи простотииите на комплексарите, които си мислят, че са написали учебници !???
Неее няма да я бъде - иде неграмотна нация, за СЪЖАЛЕНИЕ , а и предн.стои тя да ни управлява след време. Ха да ни е честито !!!

цитирай
16. panazea - Има умни и образовани деца !
16.03.2011 12:17
Стихът на Ботев е вечен !
цитирай
17. panazea - Има дискусия , можем да се включим : http://bgzemia.blog.bg/politika/2011/02/22/televizionna-diskusiia-po-ideiniia-proekt-za-obrazovanieto-v.691784
16.03.2011 12:18
injir написа:
Текстът в учебника по литература е по-лесен, от текста в учебника по история или география за 5,6 и 7 клас.Физиката в седми клас е на ниво 9 или 10 клас. Децата учат за лещи, вдлъбнати огледала и всякаква оптика, която вероятно изучават и студентите. Аз с трудност бих усвоила тази материя, а какво остава за учениците. Все пак става въпрос за деца до тринадесетгодишна възраст.

цитирай
18. panazea - Ако се включим в дискусията , дали ще успеем да променим нещата?
16.03.2011 12:20
Мечтите се сбъдват! Понякога!
http://bgzemia.blog.bg/politika/2011/02/22/televizionna-diskusiia-po-ideiniia-proekt-za-obrazovanieto-v.691784
цитирай
19. panazea - Ваше Благородие !
16.03.2011 12:21
Господ помага на смелите !
цитирай
20. panazea - Така е Рокси !
16.03.2011 12:25
Чувствам , че страната има нужда от теб , както и от другите млади хора в България . Как да убедя Властимащите в това ?
Имам предложение :
Напиши си едно CV и го публикувай тук . Ще съберем и на други специалисти и ще създадем национална банка.
После би могло да се изпрати , където търсят образовани хора !
цитирай
21. rpatel - Какво да ти кажа, вече дори не искам ...
16.03.2011 12:45
Какво да ти кажа, вече дори не искам чак толкова много. Вчера изпратих CV-то си в салон за красота. Търсят си рецепционистка, а аз обичам козметиката и винаги се чувствам щастлива когато мога да си позволя някоя процедура, дали ще е маникюр, педикьюр, боядисване, все е забавно. Та казах си, че може и изобщо да не съм учила за това, но поне ще е нещо, което харесвам. И сега стискам палци да ми се обадят. Смешно, а? С магистратура да стискаш палци да те наемат в салон за красота, но по-добре там, сред хората, отколкото сама вкъщи. Ама дали ще стане? Защото от опит знам, че понякога не е хубаво и да си прекалено образован, защото работодателите не са сигурни, че няма да имаш прекалено високи изисквания или че няма да напуснеш бързо ако си намериш нещо по специалността. И сега ни така, ни иначе. Хем нямам стаж за да си работя по специалността, хем явно съм твърде образована за да работя като продавачка, рецепционистка и подобни. Ще видим, де. Може пък и да стане чудо и да ме наемат, ама започвам да се ядосвам, че им изпратих обновеното CV, в което пише, че съм магистър. Май трябваше да си дам информацията само до гимназията. :-)) Че едва ли им трябват професори там.
цитирай
22. panazea - Мило момиче , Ще ти стискам палци !
16.03.2011 12:55
Ще те вземат !
Вярно е че работодателите не обичат много да знаеш , защото се откроява тяхната неграмотност.
Надявам се там да научиш нови неща , всяко ново нещо е от полза за човека .
Звездите са с нас , мила ! Стискам ти палци !
цитирай
23. rpatel - Благодаря! Че нещо от прекалено ...
16.03.2011 13:12
Благодаря! Че нещо от прекалено много мечти се отказах напоследък и взех да се депресирам.
цитирай
24. panazea - Ще черпиш , като те вземат !
16.03.2011 13:35
Аз пия една голяма боза !
цитирай
25. bizcocho - Май отдавна не бях качвала постинг ...
16.03.2011 14:02
Май отдавна не бях качвала постинг във фейса. Този замина там :)/ линка му, разбира се/:)
Споделям написаното от теб!
Браво за постинга!
цитирай
26. panazea - Трябва да се променят нещата !
16.03.2011 14:15
Благодаря , бискочо !
цитирай
27. rpatel - И две големи бози ще те черпя, само да ...
16.03.2011 14:44
И две големи бози ще те черпя, само да стане! :-))
цитирай
28. mafani - Нещата много трудно ще се променят, защото:
16.03.2011 15:05
1. Вече почти никой не чете. Не напразно се казва, че книгата е прозорец към света. Нито подрастващи, нито възрастните четем така както преди. Причините са много и една от основните е, цената на книгите. Докато не бъде намален ДДС за търговците на книги, нещата ще продължат да бъдат така страшни.
2. Във време като днешното духовното оцеляване е оставено на заден план. И макар че, сега изглежда нелепо, но този духовен глад ще ни убие по-жестоко и от физическия.
3. Образователната ни система е пълен боклук! Що годе до края на гимназията се понаучава нещо, но във висшето образование, пернишкия и чепръчанския университет нещата са плачевни. Всеки с възможност да плати 1500 лв. на семестър след 5 години е ви`шис`.
цитирай
29. injir - Да-а-а. Наистина. Затова на, , в...
16.03.2011 23:01
Да-а-а. Наистина. Затова на ,,ви шето,, образование вече с право му казват ,,платено,,.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: panazea
Категория: Технологии
Прочетен: 6839207
Постинги: 3990
Коментари: 11585
Гласове: 56402
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031