Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.05.2011 10:18 - Средства за масова дезинформация
Автор: panazea Категория: Други   
Прочетен: 8714 Коментари: 40 Гласове:
67

Последна промяна: 30.05.2011 10:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Преди 15 години моят син написа в училище съчинение за Средствата за масова дезинформация. Учителката по български език му писа 2 и го подгони , та трябваше да смени училището . Беше 10 клас и тя щеше да му провали бъдещето . Той нямаше да може да влезе студент , да завърши Автоматизация и изобщо щеше да му се преобърне живота .  Една друга пък учителка по психология се заяждаше с тях . Аз му казах да мълчи и да изтърпи. Тя тогава си прехвърли злъчта върху друг ученик , остави го на поправка , провали му следването и т. н.  Сега разбира се , от частни случаи , аз няма да правя генерални обобщения. Исках само да кажа , че е опасно да имаш СВОЕ мнение и да го изказваш ! Опасно е да казваш ИСТИНАТА , защото ще има лоши последствия за теб ! Хайде сега ми докажете , че някой е преуспял , казвайки истината ! 
На тези размисли ме доведе постинга на equilibrium
http://equilibrium.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/05/29/25-pravila-za-dezinformaciia-v-politikata-korporativnite-med.755417


Тагове:   дезинформация,


Гласувай:
68



Следващ постинг
Предишен постинг

1. magicktarot - Напълно съм съгласна, Пан!
30.05.2011 10:32
Нещата, разбира се, са многолики и разнообразни, ситуацииите и хората - също, но наистина почти никой не обича истината... Видно е и по това кои политици избираме. Не тези, които ни казват какво е реалното състояние на нещата (има ли въобще такива?), а онези, които ни казват какво ЩЕ БЪДЕ състоянието при тяхното управление - а бъдещето не може да се приеме за истина в нашата реалност..:))) Поздрави!
цитирай
2. анонимен - Подкрепям
30.05.2011 10:43
написаното от теб. И пак си спомням за едно известно стихотворение на Смирненски:
"Но винаги рицар на кауза честна
не бидох пак с чест увенчан".
Поздрави, Пан:)
цитирай
3. pevetsa - На изпита по история на комунизма ...
30.05.2011 11:02
На изпита по история на комунизма във ВТУ Ангел Кънчев в Русе през 1985г., въпреки че следвах електроника и автоматика, поспорих с даскала, че не ми е от полза за платките какво е казал Тодор Живков, а той си знае своето:
- Е значи колега, не сте подготвен!? Ще се видим на есен.
А с моята буйна македонска кръв, му заявих в прав текст:
- Ами колега, няма да се видим на есен.
Че така напуснах Русенския университет!
цитирай
4. stela50 - Подкрепям написаното от теб , Панацея ...
30.05.2011 11:12
Примери много ,от ученическите и студентските години най-вече .
Но сега младите са по-непокорни и мисля ,че понякога отстояват
и не се отказват от истината лесно . Много малко са успелите в живота ,
без да навеждат глава и да правят компромиси ...
Поздрави !
цитирай
5. sparotok - истина
30.05.2011 11:51
Само в едно хармонично и свободно общество казването на истината бива оценяно. У нас трябва да се случат доста неща преди да можем кажем всичко, което мислим и да останем ненаказани...
цитирай
6. panazea - Скъпи приятели : Темата беше "Средствата за масова информация" ,
30.05.2011 12:33
а той написа , че те са средства за масова дезинформация !
Колко процента ще приемат обърната наопаки теза . Правописа ли ще се проверява или що? Нима не се разбира за какво иде реч?
Тук става дума за НЕПРИЕМАНЕ на различно мнение.
цитирай
7. miaa - Напълно споделям написаното от тебе:)
30.05.2011 13:16
Поздравления! Децата ни са по- открити и по- борбени!
цитирай
8. ivana59 - "... и истината ще ви направи свободни..."
30.05.2011 13:23
Като учител винаги насърчавам мислещите, дръзките, отстояващите аргументирано мнението си. Такива деца са радост за мен. И от години искам да се въведе час по мислене в учебната програма.
цитирай
9. panazea - Ванче , сигурна съм в това ! Цун !
30.05.2011 13:28
ivana59 написа:
Като учител винаги насърчавам мислещите, дръзките, отстояващите аргументирано мнението си. Такива деца са радост за мен. И от години искам да се въведе час по мислене в учебната програма.

цитирай
10. makont - Да, няма преуспял, който е казал истината,
30.05.2011 13:35
но душевният мир, цялото същество я иска. Може да се избира. Премълчаната или преиначена истина след това ще заболи, защото идва ден за равносметка. Те децата не могат да лицемерничат и казват всичко, така както го усещат, може и да ги заболи, но това са първите сблъсъци със за съжаление несъвършения наш свят. Мисля, че ние можем да намалим тази болка от несправедливостта и да ги поощрим да продължават в същия дух. Успешна и усмихната седмица!
цитирай
11. mikino - Тук не мога да се съглася. . . Приз...
30.05.2011 13:40
Тук не мога да се съглася... Признавам си. Ако сте съгласни децата ви да се учат да бъдат лицемерни, да не казват истината, да бъдат като риби на сухо, когато някой седи срещу тях и ги "удря" с факти, ОК... Аз обаче не смятам да възпитавам децата си в това! По-добре да бъдат неудобни, да казват истината и да се учат на честност, от колкото да страдат, заради това, че знаят истината, но не могат да я кажат.
За себе си мога да кажа - винаги съм била неудобна, дори в училище, просто защото предпочитах да казвам нещата, така както са! Не загубих и ще продължавам да го правя, защото знам, че на едно място пише: "Истината и само истината"!
цитирай
12. mikino - Сетих се нещо и ще се добавя:
30.05.2011 13:42
Вижте на какво прилича държавата ни - резултат от лъжи и лицемерие на една пасмина! Искате ли това да продължава?
цитирай
13. panazea - Микинче ,
30.05.2011 13:43
а тук спечели приятели !
Но съгласи се , миличка , че
казването на истината е ВРЕДНО за вашето бъдеще !
цитирай
14. hamstera - а тук спечели приятели ! Но съг...
30.05.2011 13:46
panazea написа:
а тук спечели приятели !
Но съгласи се , миличка , че
казването на истината е ВРЕДНО за вашето бъдеще !

Ооо, попаднах случайно, но само едон ще кажа:
Цитирам този коментар защото смятам, че ако всички продължават с това овчедушие до никъде няма да стигнем! Изобщо не съм убеден, че истината е вредна и смятам да отговоря на този постинг с публикация и при мен!
цитирай
15. panazea - Хамстерче , забелязваш ли иронията?
30.05.2011 13:49
Ти би ли провалил следването си , само защото някой не е съгласен с твоето мнение !Ще се радвам на твоята публикация!
цитирай
16. panazea - Не , Микино , не ! Затова пишем в блоговете си !
30.05.2011 13:50
mikino написа:
Вижте на какво прилича държавата ни - резултат от лъжи и лицемерие на една пасмина! Искате ли това да продължава?

цитирай
17. mt46 - Винаги съм провокирал децата да мислят...
30.05.2011 13:51
Самият аз се стремя да търся и да казвам истината... Но не съм преуспял... :))
цитирай
18. universalnite1neo - :) Казала си го много хубаво, такова ...
30.05.2011 13:56
:) Казала си го много хубаво, такова е и моето мнение ! Поздрави !
цитирай
19. mirachopi - Последния път като казах истината ме уволниха,
30.05.2011 14:04
от тогава съм въздаржателка на истини.
цитирай
20. panazea - Вярвам ти ! Колко пъти съм си прехапвала езика ! :))
30.05.2011 14:20
mirachopi написа:
от тогава съм въздаржателка на истини.

цитирай
21. hamstera - Ти би ли провалил следването си, ...
30.05.2011 15:37
panazea написа:
Ти би ли провалил следването си , само защото някой не е съгласен с твоето мнение !Ще се радвам на твоята публикация!

Имаше един много "як" предмет за историята на БКП, лелеееее що зор беше. Не щях да го чета и това е. Не можах и да завърша няколко години заради тая просатщина! Накрая занесох един 15 годишен Дъмпъл на въпросния професор и отидох на държавен изпит и защита. Работата ми беше много силна и един от изпитващите ми каза, след като ми писаха оценката: Момче, ако не беше се заял, беше си мълчал, сега щеше да си отличник.
Тогава на същия му казах: Важното е, че завърших, а дали съм отличник, това ще си проличи, когато започна да работя по своята специалност.
Изобщо не бе беше яд! Ама никак! След много малко дойдоха промените... Е СЕГА ВЕЧЕ МЕ Е ЯД! Не защото не исках да уча история на БКП, а защото същата е все още на власт!
цитирай
22. hristo27 - Девизът на човека без собствено ...
30.05.2011 15:38
Девизът на човека без собствено АЗ:
"Нищо не способства за душевното спокойствие, така както пълното остъствие на собствено мнение."
цитирай
23. panazea - Директорката беше подгонила учителя по История ,
30.05.2011 15:55
защото беше от друга партия .Щеше да бъде уволнен , ако децата в 5 клас не бяха скокнали като един да го защитят и се записаха СИП при него и директорката не можа да го уволни.
Учителката по литература беше пиенде!
Какво още искаш да ти обясня.
Познавах всичките учителки от училището. Знам толкова неща за това училище.
Искаш ли да ти напиша подробно. Кой учител е бил прецакан от директорката. Астрономката , младо ,хубаво момиче , беше пратена да преподава физика на петокласниците. Тя напусна , отиде в Испания и сега е в тамошната Академия на науките.
Учителката по музика , извънредено сърдечна личност , беше уволнена , не знам по какви причини. Тя въведе пеенето на истинската песен на Михайловски - Върви народе възродени , а не окастрения и деформиран вариант.
Учителят им по рисуване Васко Василев изографиса Църквата в Пампорово.
Знам всички подробности , защото имах книжарница и учителите идваха и споделяха с мен . Скиците на художника копирах върху ксерокса и затова знам как изглеждат.
Учителският колектив беше превъзходен , с малки изключения.
Учителката по математика в 5 клас се скара с директорката и след това отиде преподавател в Математическата гимназия.
Сега ясно ли ти е каква битка се водеше?
Двойката на сина ми е едно нищо .
Директорката разгонваше всички свестни учители , само защото не вървяха по свирката й !
цитирай
24. panazea - Хамстер , точно за това иде реч!
30.05.2011 16:00
Нищо не се е променило!
20 години лазене по корем !
цитирай
25. анонимен - Пан,
30.05.2011 16:09
бях решила да си замълча, но влизам да ти кажа две думи.
Твърде сериозно си взела Валсодар, щом надълго и нашироко му се обясняваш. А както виждам, той за пореден път избива комплекси и съответно търси под вола теле.
Просто спри да му отговаряш - приятелски съвет:)
цитирай
26. panazea - Благодаря!
30.05.2011 16:11
:))
цитирай
27. mikino - Девизът на човека без собствено ...
30.05.2011 16:22
hristo27 написа:
Девизът на човека без собствено АЗ:
"Нищо не способства за душевното спокойствие, така както пълното остъствие на собствено мнение."

Мисля, че това изчерпва темата... Много хора просто не осъзнават значението на истината. Жертви винаги има, безспорно! Но защо трябва да изглеждаме страхливци, даже и в собствените си очи, когато мълчим?
цитирай
28. magicktarot - И аз да се включа отново по отношение на частния случай с учителката...
30.05.2011 16:27
Който има деца знае - трябва да е луд, за да кара детето си да воюва безсмислено с някаква фльорца (извинете за думата!) само и само за да си наложи мнението над нейното, като същевременно бъдещето на това дете зависи от тази фльорца... Светът не е само налагане на мнения - светът е и мъдрост, и дипломация, и компромиси. Мъдър ли е овенът, който безсмислено и безспирно удря рога в стената? Постига ли нещо с това?
цитирай
29. panazea - Идеята ми беше , че
30.05.2011 16:39
не можеш да изразиш свободно мнението си , без да понесеш санкции за това от имащите властта в момента.
Думата ми беше за учителката. Тя НЕ можеше да понесе ДРУГО мислене !
И беше достатъчно злобна да започне ПРЕСЛЕДВАНЕ !
А директорката беше властимаща и не позволяваше да преместим сина си.
Идеята ми беше :
Какви последици може да има за човек , осмелил се да се опълчи на властимащите. Даже в мислите си .
Защото това беше само едно съчинение , а не прокламация или призив за стачка или подбудителство.
Самото появяване на такова съчинение беше като червена лампа за опасност.
Аз тука не говоря за художествената стойност .
Тук става дума , че е опасно да мислиш различно !
Защото могат да ти провалят целия живот .
И затова ги наричам деспоти и тирани.
Искаха да прекършат отрано естествения детски стремеж към правдата.
Защото моят син го написа , въпреки че знаеше какво го очаква.
Не че го смятам за герой.
Има хиляди , които са направили много повече.
Тук говоря за ДЕСПОТИЗМА и Демагогията.
Наистина ли искаха мислещи хора да растат в България?
Въпрос с повишена трудност !
цитирай
30. damnation - Не, никога управляващите не са и...
30.05.2011 18:41
Не, никога управляващите не са имали полза от прекалено много мислещи хора.
Пък в момента в България, дори няма нужда от нечия специална намеса - дали заради чалгата, дали заради примера на родителите - всяко следващо поколение е от тъпо - по тъпо.
цитирай
31. equilibrium - Истината
30.05.2011 18:50
Здравей, Тони!

От рождението си съм на опаки, а всички останали на терсене. :) Цял живот съм се борил с наложените догми и правила, защото такова е било моето вътрешно усещане и разбиране. Естествено, не мога да се похваля с гладко протичане на живота ми, но със сигурност мога да заявя, че не ме е срам от постъпките ми. Не мога да кажа, че това е гордост, по-скоро е вътрешна удовлетвореност от факта, че всяко мое решение, досега, е съобразено от кодекса на честта и собственото ми разбиране и светоусещане. Това, определено, е един път постлан обилно с тръни, но чист и почтен. Виж колко е вярна максимата, че склонената главица сабя не я сече, но и слънце не вижда..

Ще завърша с една от любимите фрази, с която отговорих на колега в моя блог -
"Nihil est veritas luce dulcius" - Няма нищо по-сладко от истината! :)

Бъди здрава и не съжалявай за нито едно свое решение.

Поздрави!
цитирай
32. kalin8 - Здарвей, Тони!
30.05.2011 19:17
Подкрепям всяка буква на коментара на equilibrium !
Такъв е и моят път, но...Не съжалявам!
Има една песен на Франк Синатра. Тя ми звучи...
Поздрави!
Б.
цитирай
33. анонимен - Аз мисля, че най-важното нещо за ...
30.05.2011 19:56
Аз мисля, че най-важното нещо за един човек е самоуважението и той трябва да го постигне на всяка цена. Всяко премълчаване на мнение, в което си убеден е равно на самоунижение и е повод за самопрезрение и самоубийство. Затова, дори и да не можеш да спечелиш някой спор, в името на самоуважението трябва да дадеш всичко от себе си. Спорът е малка война и в него няма място за сантименталност. Чак когато смачкаш противника си, можеш снисходително да го погладиш по главицата, но не и преди това. В древността е имало специални школи по софизъм и изкуството да се спори (да се защитава теза). Но.....има едно главно условие. Трябва да си абсолютно убеден в правотата на тезата си, иначе ставаш лицемер, което е самоунижение и не трябва да се допуска.
Това което казах, може да е малко в страни от темата, но също е важно. Колкото за манипулативността на медиите, вече пуснах няколко постинга.
цитирай
34. bigbro - "Опасно да имаш СВОЕ мнение и да го изказваш !"
30.05.2011 21:09
Под свое мнение разбирам да казваш истината.
Така е! Само че си създаваш проблеми.
Примери:
"Жена требе да се лаже, оти ако ти я не излажеш, друг че я излаже"
"Лъжата сочи пътят нагоре"
цитирай
35. silencemurmur - Хайде сега ми докажете , че някой е преуспял , казвайки истината !
30.05.2011 21:30
Вие не живеете ли в Европа? Не четете ли новините от Мадрид, Париж, Рим, Лондон и ....? Съзнанието не е ли същото и в България? Докато има страх от тези, които ги е страх да не пропаднат через народите, има страх сред тези, на които се прави страх.
цитирай
36. gothic - Тони,
31.05.2011 01:20
има начин. Мен винаги, от най-ранна възраст са ме учили да си казвам това, което мисля. Не просперирах, но и не наведох глава по този начин. А това е нужно, за да имаш правото да се наричаш МЪЖ. Така го уча и малчугана, да не кляка пред никой. Това е най важното. Другото са празни приказки. А най-смешното е, когато видиш милиционер да се упражнява на тема "свобода на словото" Но в милиционерска държава друго не може да се очаква....
цитирай
37. veninski - Поздрави и от мен, Тони!
31.05.2011 05:36
Поздрави и от мен, Тони!
цитирай
38. sestra - Има сложни моменти,
31.05.2011 08:25
които трябва да се приемат с благодарност, ни учи християнската вяра. Поуката от тях носи далеч повече полезни знания от който и да е успех. Дете, което е научено да благодари за трудностите, които го спъват, е много по-изобретателно и жизнено. Обаче у нас тази нагласа няма много поддръжници, за съжаление.
Нека гледаме открито, щом говорим за истината - животът не ни обещава прави и светли пътища. Раждаме се с една ценност - вътрешната светлина, всяка майка го вижда в малкото си детенце. Опазването и е най-дяволски трудната задача за родител и дете. Поздрав и от мен, Тони!
цитирай
39. panazea - Скъпи мои ,
31.05.2011 08:55
трогнахте ме !
И най-вече ме разбрахте !
Щастлива съм , че ви има !
цитирай
40. razkazvachka - А, не може да има мислещи и творчески личности насред
31.05.2011 21:32
адимнистраторския слугинаж.

Лошото е, че той върви все по-нагореееее и обслужва вече наддържавната бюрокрация.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: panazea
Категория: Технологии
Прочетен: 6840442
Постинги: 3990
Коментари: 11585
Гласове: 56402
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031